Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg ammer sønnen min i søvn hver dag og han våkner flere ganger natta for å få pupp. Hverken jeg eller mannen min vil la han gråte seg i søvn, og vi har prøvd alt annet for å bedre situasjonen. Men nå er sønnen vår 1,5 år og jeg jobber jo, så dette begynner å slite på meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, det går greit å måtte amme han i søvn, men det er nattevåkinga som er det største problemet. Jeg og mannen min ser hverandre aldri mer. Han kommer hjem 6 fra jobb, og da er det middag, så få minstemann i seng, og da er jeg utslitt. Prøver å holde ut litt, men siden jeg skal opp 6 så må jeg komme meg i seng. Jeg har ikke lyst til å slutte å amme helt, men hvis det er det som skal til, så gjør jeg jo det. Må legge til at han sovner fint i bhg uten pupp, men det tok 1 uke før det gikk greit og da.
Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Du kommer nok ikke utenom litt skriking når du skal slutte med nattamming. I barnehagen vet han at han ikke kan få pupp, for han skjønner at mamma ikke er i nærheten. Jo eldre barnet er jo bedre husker det og viljen er sterkere. Så jeg tror det er veldig vanskelig åfå til avvenning uten skriking. HAr selv 3 barn. De to eldste måtte avvennes med litt skrik, og regner med det samme når minsten skal avvennes. Vi har tenkt å avvenne han med pupp om natta, han er nå 7,5 mnd. Vi regner med å bruke hele helga på det.(begge nettene). Du kan også spørre helsesøster om råd. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 jeg har det på samme måte med jenta mi på et år. hun roer seg ikke om natten sammen med meg. Hun er våken et par ganger når hun er borte på overnatting også, men hjemme kan det være alt fra 2 til 15 ganger. Legger dere bare barnet i sengen sin og gir mme på flaske, eller gir dere bare vann på natta. Tar dere opp barnet når det gråter, eller lar dere ham ligge i senga hele natten? Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å slutte å amme. Synes det er fryktelig når hun gråter hele natten, så hver gang vi har prøvd har det endt med at vi har gitt opp.
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg anbefaler at ingen prøver å slutte med (natt) amming uten at de er forberedt på å stå ut løpet. Om du er usikker på om du klarer å høre på skrikingen, vent! Utsett avvenninga til du vet at du klarer det. Grunnen er at for hver gang du prøver og gir opp, vil det være vanskeligere neste gang. Det tror jeg er fordi ungen vet at om den skriker så kommer det pupp tilslutt. Her har vi ikke prøvd enda, selvom jeg skrev at vi skulle prøve.... Nå er gutten 8 mnd, men vi tar det når de voksne er klar for en fight. :-)
baby82 Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er enig at en bør vente med avenning på natta til dere er klare for å stå løpet ut. Min gutt var 6mnd. og spiste godt med mat og melk gjennom hele dagen og da er det faktisk unødvendig med mat på natta. Jeg tror det er mer en vane enn det er at barnet er sultent. Jeg amma min gutt fullt fram til han var 6mnd. og da ha begynnte å spise fast føde på dagen så var tiden inne for å slutte med nattemat. Jeg tilbøy han vann da han voknet og tok han bevisst ikke opp av sengen. Jeg koste med han når han lå i senga og snakket rolig til han. Han gråt endel da ha nikke fikk melk og ikke fikk komme opp men etterhvert roet han seg. Vi gjorde dette i 2-3 netter og så var det gjort. Det var ubeskrivelig deilig å sove en hel natt. Jeg var faktisk utsoven da jeg voknet. En ny tilværelse!! Til å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå