Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Det er 14 dager til jeg drar til Tallin, og da er jeg i min uke 15. Skal være der i en uke. Bare lurte på om det er noen grunn til ikke å dra? (mat, hygiene osv) Jeg er frisk og rask, så bare lurte sånn for sikkerhets skyld...
Januarjubel! Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Alltid når man reiser bør man være forsiktig med rå mat, fks salat, så lenge du ikke vet om det er grundig vasket. Dette er pga faren for Toxoplasmose, som finnes i mye større grad i andre land enn i Norge, men tror den nordlige delen av Europa er rimelig trygg... Uansett kan man ta test for å sjekke Toxoplasmosesmitte, dette gjøres tre uker etter hjemkomst. Det kan være lurt å ta testen før man drar også, da får man vite om man allerede har antistoffer, og trenger da ikke ta noen forbehold. Toxopl er ingen rutineprøve, så det kan hende du må mase litt. Men som sagt; Estland er muligens like lite smittefarlig som Norge, sjekk med lege/jordmor Alltid når man reiser: Alle sår må selvfølgelig være plastret igjen, og vann bør man ikke drikke fra springen, fordi det kan være andre bakteriefloraer enn hva vi er vant til. Selv var jeg både i Spania og i Hellas i sommer, og kom hjem like frisk som da jeg dro, bare brunere og blidere, så GOD TUR!
Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hei, Var i Talllin selv i min uke 19. Ser ikke problemer med å reise dit. Rent og pent overalt. Kos deg på ferie i en fin by, og unn deg spa-behandlinger til kjempelave priser! Vær obs på noen oljer og kremer gravide skal unngå, men massasje osv er jo helt ok. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå