Nilena Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Fikk bekreftet at jeg har lavt stoffskifte her om dagen.... Må gå på medisin hele livet - Levaxin - og er nå inne i en periode med prøving for å finne passende dose til å stabiliesere. Men noen av dere som vet hvordan det er med graviditet når jeg har det? er det farlig å ta slik medisin for fosteret? hvordan er det med hormoner under graviditeten? Håper noen kan hjelpe.... har nemlig lyst på en baby til........
lindynatt Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Nei det er ikke farlig, det some r farlig er hvis du ikke blir sjekket regelmessig da du eventuellt trenger andre doser i svangerskapet. Uten hormoner har du dårlige sjanser for å bli gravid og for å beholde barnet
Mamma mai-07 *på overtid* Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hei på deg! Er 4+5 på vei nå.Testet pos.på mandag:)=)) Jeg har gått på medisiner både mot meget høyt stoffskifte og for lavt etter strumaoperasjonen.Det er nå 16 år siden jeg ble operert og har gått på Thyroxin/Levaxin siden det.Det har aldri vært noe problem for meg.Så lenge du du sørger for en skikkelig oppfølging av stoffskiftet ditt,så er dette kun et problem inntil du får det regulert:) Det viktige for alle med stoffskifteproblemer er en skikkelig fastlege,evt.endokrinolog og selv være påpasselig med å ta blodprøver. :0)
Mamma mai-07 *på overtid* Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Kan også ta med at Levaxindosen må forhøyes med en gang du er blitt gravid.Jeg har allerede oppregulert dosen de siste 5 dagene. Stoffskiftet må sjekkes langt oftere i svangerskapet:)
hjemmekanskje??? Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Det kan være lurt å tempe. Det vil vise om du faktisk har EL. lavt stoffskifte kan føre til færre EL og i verste fall ikke EL i hele tatt. Det er også viktig å husek på at TSH bør være under 1. Ønsker deg masse lykke til ) Selv har jeg slitt med lavt stoffskifte i 6 år. Har en sønn på snart 3 år men sliter med å få søsken til ham. Han veldig ustabile verdier. Men jeg vet jeg har EL. Temper og har sjekket det på sykehuset..... Så nå får vi satse på klaff snart.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå