wimbom Skrevet 9. september 2006 #1 Del Skrevet 9. september 2006 Heisann!! Etter altfor mange år som røyker, klarte(endelig!!) bedriftslegen å skremme vettet av meg denne uken! Var på den årlige legesjekken, og han påviste "litt nedsatt lungekapasitet"(har forsåvidt hatt det før også, så jeg vet ikke helt hvorfor jeg skulle syns at det var så ille å høre det akkurat nå?), hvorpå han snakket om KOLS og lungeemfysem og ARVELIGHET!! Var vel kanskje det som gjorde utslaget....onkelen min har nemlig fått diagnosen KOLS!!! Uansett.....nå har jeg bestemt meg : det SKAL bli røykestopp for mitt vedkommende....og det jeg er ute etter er egentlig erfaringer fra dere her inne som faktisk har klart dette! (Flinke er dere!;o)) Fikk resept av legen på Zyban, som jeg er litt skeptisk til fordi det er anti-depressiva, og jeg aldri har tatt noe "sterkere" enn Paracet/Ibux og antibiotika i påkrevde tilfeller(hehe...litt anti-pille-freak, jeg!)! Har den egentlig noe for seg, eller burde jeg klare det på viljen og motivasjonen? Boka "endelig ikke-røyker" har jeg allerede i hus, så den er det bare å begynne på....og håpe på det beste! Kurset The Easyway virker, på lik linje med boka, for godt til å være sant....men samtidig er det fristende å ta absolutt alt på en gang!;o) Altså..........erfaringer og forslag mottas med takk!! Og til orientering : Jeg er IKKE gravid(såvidt jeg vet!)....men håper å bli det etterhvert!;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6256215-zyban-the-easyway-endelig-ikke-r%C3%B8yker-eller-ikke-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Del Skrevet 9. september 2006 Heihei. Jeg har prøvd alt utenom Zyban. (nesten) og grunnen til at jeg har klart det nå er vel at jeg har slutta så innih.... mange ganger... Nå har jeg slutta uten noen bestemt metode, jeg bare valgte en dato for over en måned siden og da gav jeg meg med det. Nå hører det med til historien at jeg må overtale meg selv til å ikke begynne igjen flere ganger om dagen, men om du har grunnene dien klart for deg går det sikkert bra:) Boka endelig ikke røyker er ganske bra. (den har vel samme budskapet som eazyway-kurset) Jeg holdt meg i 8 dager etter å ha lest den. (sprakk på fest..) Et annet tips er om du lar være å lese innlegg her på de veldig dårlige dagene. Veldig mange skriver provoserende innlegg og "hat alle som noensinne har vært i nærheten av røyk innlegg" Nå veit ikke jeg hvordan du takler det, men selv får jeg lyst til å løpe og kjøpe meg røyk av det:) Ønsker deg masse lykke til med røykeslutt og babyprøving:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6256215-zyban-the-easyway-endelig-ikke-r%C3%B8yker-eller-ikke-noe/#findComment-6257104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wimbom Skrevet 10. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 10. september 2006 Hei SweetAmber og takk for både nyansert svar og lykkeønskninger!;o) Har hatt fire dager med nedtrapping nå, og har redusert forbruket til under halvparten! (hehe.....kanskje litt vel optimistisk å kalle det "redusert forbruket" iogmed det bare har gått fire dager, men...?) Måtte bare teste ut om det faktum at man er litt mer bevisst på hva man gjør, faktisk funker!!? Det har blitt mange røyk jeg ikke har tenkt over i det hele tatt, men som bare blir tatt pga. (u)vanen, tydeligvis!!;o) Så...om det ikke gir de største helsemessige gevinstene med redusering, så vet jeg ihvertfall at "avhengigheten av mengden" ikke er i nærheten så voldsomt som jeg var redd for! Men....altså.....jeg kaller det en liten sped begynnelse på slutten for min tilværelse som røyker!! For det skal SLUTTES, ikke bare reduseres!!! I morgen er det mandag, og mandag er jo alltid en god dag å starte et nytt og bedre liv på........så da begynner jeg på boka i morgen kveld!!;o) (sikkert lurt å holde seg unna dette forumet når man har en dårlig slutte-å-røyke-dag.....er nok litt av det samme i meg, som deg!;o)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6256215-zyban-the-easyway-endelig-ikke-r%C3%B8yker-eller-ikke-noe/#findComment-6270108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå