Gå til innhold

September: Smerter i korsryggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en hyrdestund i natt i håp om at ting skulle skje. (Forsatt en uke til termin men..) I dag tidlig våknet jeg med smerter i korsryggen rett over halebeinet. Kommer og går, nesten konstant,takvise (men med små hvilepauser). Vil beskrive de som en blanding av ryggvondt og slik vondt en har når man har mensen. Kjente også en del nedpress frem i går kveld.

 

Og dagsformen i dag er akkurat som om jeg har vært på fylla(dagen derpå). I rar form..og lett hodepine (som jeg har hatt periodevis de siste dagene). Fikk også tømt tarmen skikkelig eksplosivit i dag da jeg sto opp! (beklager beskrivelsen, men ja den var løs, og jeg trengte ikke hjelpe det ut)

Noen som har litt mer erfaring enn meg å kan fortelle om dette tyder på om at noe er i gang? (håpe-håpe) (ikke sett slimproppen, men hatt veldig mye utflod de siste par ukene) Masse kynnere har jeg oxo, men kan ikke si at de er så veldig vonde/plagsomme enda. Men føler for å legge meg ned å slappe av..

 

Håper på svar, tips, råd...

Ønsker ellers dere andre som venter: LYKKE TIL!

Og for dere hvor ventingen er over: GRATULERER MED VEL OVERSTÅTT!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er smertene der samtidig med at magen strammer seg?? Dvs samtidig som du har en kynner?? Da er kanskje modningsrier. Masse utflod er jo også et tegn på at fødselen næmer seg. Forrige gang startet mitt fødselsfoløp med at jeg fikk masse utflod søndagen, mandagen var utfloden blodtilblandet, og onsdagen gikk vannet. Dersom kynnerne stopper opp om man beveger på seg, er det et tegn på kynnere. Rier skal holde på uansett. Rier skal også vare i mer enn 45 sek, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smertene både fram og bak er uavhengige av når magen strammer seg/kynnere. har målt sammentrekningene/takene tl å vare 30-40 sek ca...(når jeg føler det ubehagelig...) men magen strammer seg nok i 45sek-1min i gangen på det verste. og det er både v/aktivitet og i hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...