en til...:o) Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 har den siste uken hatt vondt i halsen, og følt jeg har "brygget på noe". og i går så jeg i halsen min at det er et par hvite prikker bak i svelget og jeg er hoven. har hatt dette tidligere og har måttet ha penicilin for å få vekk betennelsen. men det har da vært av mye større dimensjon. lurer på om jeg må komme meg til lege på mandag (eller om jeg bør gå på legevakten nå i helgen). eller er det bare å bero det hele??? jeg er jo ikke syk, men det er jo et virus i kroppen min og jeg er litt bekymret for den lille. noen som vet hvordan dette påvirker babyen i magen? takk for svar....
Reddik Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 hiv i deg litt c-vitamin og litt kamillete. Ikke farlig for verken deg eller baby, bare godt. Hvis du føler du er skikkelig varm kan du drikke peppermynte-te, den kjøler ned.
Lumsk Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Halsbetennelse kan forårsakes av både virus (ca 25 % av tilfellene) og bakterier (75 %). Om du har et virus er antibiotika uvirksomt, er det derimot streptokokker kan antibiotika hjelpe, men det forkorter bare sykdomsforløpet med en til to dager. Les mer om sykdommen og symptomene her: http://www.lommelegen.no/art/art1019.asp Forøvrig skal c-vitaminer og gurgling av saltvann hjelpe. God bedring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå