Gå til innhold

Funnet EL, mens uteblir

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg forsøker å bli gravid. Fant EL på dag 15. Skulle hatt menstrasjon 17 dg etter dette (utfra clearblue test). Menstrasjonen har uteblitt. Nå er jeg på dag 40. Jeg har følt mensmurringer og stikk i den perioden mensen skulle ha kommet. Jeg har gjennomført graviditetstester både på dag 32 og dag 35. Begge disse var negative. Har stadig følelsen av at mensen skal komme pga "kjente" symptomer, men så langt har den ikke kommet.

Har alltid hatt uregelmessig mens.

Er det normalt at tiden mellom el og mens varierer så mye?

Trodde at dersom man fant EL kunne man "stole" på resten av syklusen.

Håper på gode svar og råd.

Hilsen frustrert-77

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6255732-funnet-el-mens-uteblir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden fra EL til mens er 14 dager, selv om du har uregelmessige sykluser. Men hvordan vet du at du har hatt EL? Var det EL-tester, eller har du tempet? EL-tester slår ut på hormonet som skal slippe egget, men det er ikke dermed sagt at kroppen din faktisk slipper egget. Det er ganske vanlig å få utslag på tester uten å få EL. Dersom du har tempet vil temperaturen stige etter EL. Hvis tempen tilsier at du skal ha hatt EL, men at du ikke har fått mensen, så høres det mer ut som om du kan være gravid, men at du produserer "graviditets-hormoner" veldig sent, slik at det ikke vises på grav.tester. Den sikreste måten å finne ut om du har hatt EL på, er å ta blodprøve hos legen. Hvis du ikke temper, så vil jeg anbefale deg å gjøre det samtidig som du bruker EL-tester. Da vil du se om kroppen faktisk slipper egget.

Håper jeg var til hjelp! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...