Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Når jeg løfter min venstre fot opp, eller gjør en spesiell bevegelse så får jeg en rar fornemmelse nede til venstre for navlen... Ikke på den høyre siden, prøver å gjøre samme bevegelsene der, men ikke noe... Dumt spørsmål, men kan det være morkaka eller noe jeg kjenner..? Så snedig at jeg kjenner noe der..! For noe må det være... Bør jeg egentlig bekymre meg? Åh, så glad jeg er for at dere jenter her inne finnes!!!! )
Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Kjennes også litt rart ut når jeg klemmer å dytter litt på magen... Over hele magen, ikke bare nede til venstre! Er dette vanlig? Kjennes helt spesielt ut, kan ikke forklare det! Ikke direkte vondt, men ubehagelig så lenge jeg ikke vet om det er vanlig hvertfall....;o) Er foresten 17+6!
Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Vanskelig å gjette her, men tenkte jeg skulle nevne at jeg en periode i forrige svangerskap hadde et veldig ømt område ved navlen. For min del var det ikke på venstre side, men en liten "halvsirkel" på begge sider og litt nedenfor navlen. Det var da vondt å løfte beina og litt ubehagelig å gå. En periode var det ganske så vondt å røre ved, så jeg nærmest hoppet baklengs når jeg traff folk som skulle "hilse på magen". Det var egentlig ikke så ille, men jeg husker jeg var bekymret for hva det kunne være, og redd det skulle bli verre. Jordmor mente det det sannsynligvis var et lite navlebrokk. I løpet av en måneds tid ble det gradvis bedre, og forsvant etter hvert helt av seg selv. Hadde egentlig glemt hele "greia", men husket på det igjen da jeg leste innlegget ditt, for det var, som du sier, nettopp en sånn "rar fornemmelse nedenfor navlen". Gjør regning med at slike brokk "kan sitte litt forskjellig", så kanskje det kan være noe av det samme du opplever??? Jeg ville i hvert fall spurt jordmor på neste kontroll. Hvis det ikke skulle utvikle seg til å bli veldig vondt, høres det vel ikke ut til å være noe som "haster", men det går jo an å ta en telefon til jordmor hvis du likevel skulle være bekymret. Lykke til.
Mellus Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Høres ut som jeg hadde det sist. Lyskestrekk.. Men du får høre med jordmor gitt. Men det er nok ikke noe å bekymre seg for...
Gjest Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Huff, nå ble jeg bekymret... Kjenner godt at det er ømt hvis jeg trykker der... Ikke sånn ømt at jeg hopper tilbake hvis jeg kommer borti, men definitivt noe som kjennes...! Jeg kan jo ringe jordmor på mandagen, men hva hvis det er noe akutt? Har jo kjent det i en uke ca, så kan jo gå greit å vente! Tror dere babyen kan ha noen fare? Skulle jo nesten tro det var livmora som er noe "galt" med i såfall?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Jeg har de siste par ukene fått hold-aktige eller sting-aktige smerter når jeg går. Først bare på høyre side litt under navlen, men en dag dukket det opp på venstre side istedet. Gjør ofte så vondt at jeg må sette meg, og kan kjenne det er ømt der lenge etterpå. AKnskje det er noe lignende som ditt? Legen sa iallefall til meg at det sikkert ikke er noe alvorlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå