Gå til innhold

September: En prins er kommet til verden!


Tiddelidu

Anbefalte innlegg

Natt til mandag 4.September kom lillegutt til verden, en uke før termin. 3400g, 50 cm lang. "En gylden halvmeter" :)

 

Fødselen startet brått med veer kl åtte om kvelden, og klokka 00.48 så den velskapte gutten dagens lys.

Fødselen gikk raskt og greit, men selvfølgelig ikke helt smertefritt. Jeg fikk epidural og den får jeg ikke skrytt nok av! Veene ble ikke dempet, bare smerten. Kun pressveene kjente jeg. Jeg kan virkelig anbefale epidural som smertelindring!

Nå er gutten nesten en uke gammel og vi koser oss masse, masse! Alt som betyr noe for meg her i verden er å høre pusten hans, gryntene hans, kjenne varmen fra den myke huden og se han kryper seg sammen på brystet mitt.

 

Lykke!

 

Jeg gjorde meg et par tanker på sykehuset ang det jeg hadde pakket i bagen:

 

Glatte truser er håpløst, de sklir av de nydelige bleiene man bruker første døgnet.

Savnet et bordspeil så jeg kunne freshe meg litt opp uten å bruke alt for lang tid på badet. Selve dusjen tar lang nok tid i seg selv når et sårt underliv skal vaskes og tørkes, og såre pupper må tas hensyn til samtidig som lille-gull venter på rommet.

Engangs ammeinnlegg var ikke nødvendig, det tar noen dager før melka "spruter". Det gjør den fortsatt ikke, men det hjelper seg for hver dag som går.

Brystvortekremen ble uunnværlig.

Ta med neglfil til den lille!! Neglene skal ikke klippes eller rives, og de er lange og skarpe og skraper lett opp huden til babyen.

Drikkeflaska ble uunnværlig. Ikke lett å drikke av glass når du ligger med beibi i senga. Og man er tørst etter fødsel og når man ammer.

Lesestoff og musikk i ørene var heeelt uaktuellt. Ingenting annet enn beibi betyr noe ;)

 

Det var vel noen tips fra meg.

 

Lykke til jenter! Dette er livet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...