Gå til innhold

Male gammel trapp - i hvilken farge?

Anbefalte innlegg

I det nye huset vår er det en gammel trapp som er malt blå med røde kanter og rekkverk. grusomt. vi skal ha hvite vegger, men tenker at det blir upraktisk med hvite trappetrinn. Hvilken farge ville dere malt den i? Vurderer mørk brun siden møblene våre er i det, men er redd det blir litt mørkt. Beige vil kanskje kræsje det og...Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6255247-male-gammel-trapp-i-hvilken-farge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jobber som interiørkonsulent, så tenkte å komme med noen tips... Er enig med at det er veldig upraktisk med helt hvite trapper, så kanskje en litt fyldigere hvit/kremfarge?

Det som "kræsjer" da er jo farge på vegg i forhold til trappa...

Ville absolutt ikke malt dem mørkebrune! :-)

Forslag: Ha kremgul/ hvit maling også på veggen i selve trappeoppgangen + trapper, eller en lett gråtone.

Vi har nettopp flyttet inn i huset vårt og her er det også en gammel trapp.. Gelenderet er svart, syns det er veldig stilig! Det er lys farge på veggene og trinnene, er ikke helt lys, men lyst nok til at man ser veldig godt hybelkaniner og bikkjehår.. Syns Emmilo sin trapp hørtes fin ut jeg :o) Synd at min er malt fra før.. Noen som har slipt ned trapper?? Er det veldig mye arbeid?

En veninne har malt i svart. Lakk over tror jeg? Eller kanskje malt med maling med lakk i????

Iallefall SVART trapp, KNALLFINT. Hun har Hvit stil med enkle linjer, minimalistisk stil, og hun er ganske interiørflink....

SVART var iallefall så utrolig utrolig fint......... hadde ikke vært i tvil viss jeg skulle malt trappen IDAG!

Vi slipte ned trappa når vi kjøpte huset. Litt mye jobb, men ble jo fint. Så malte vi gelenderet og og de "platene" bak trappetrinnene i en "hvit" farge (som passet til veggfargen). Trappetrinnene ble beiset litt mørkere og deretter lakkert.

• 2 uker senere...

Annonse

Vi har også en gammel trapp.

Pr i dag er både trinn og gelender malt sort.

Den forrige eier som gjorde det, men vi har ikke klart å bestemme oss for farge enda, derfor er den sort enda.

Det er altfor mørkt, og hybelkaninene viser ihvertfall godt.

Har lurt på brunt, eller grått. tar jeg brunt så kan det passe til de lyse kremfargede veggene med litt rødtone i, men tar jeg grått, så må veggene males på ny igjen.

Trapper før i tia var ofte brune eller grå, tror jeg.

Huset er fra 1913.

En annen ting er at trappa begynner å bli slitt, og er oppspist, så den burde egentlig vært skiftet. Men vi har så mye annet å fikse på i huset, så så lenge det går å fikse på den, så utsetter vi det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...