Gå til innhold

ARON ELLER VIKTOR?


cicilie75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Syns begge navnene er fine, klassiske og maskuline! Stiller egentlig likt, så ta det du liker best uavhengig om det passer med Emma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Aron veldig godt, tenker faktisk selv å kalle vår 6 dager gamle gutt for Aaron..

 

Uansett, lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selv Aron bedre enn Viktor (samboerens favoritt). Men han mener det skal være AARON hvis det blir det navnet . Har dere bestemt dere for Aaron? Hva heter de andre barna?

 

Vil gjerne ha et uvanlig navn denne gangen etter at Emma ble så populært...

 

Noen andre som har synspunkter på Aaron? Folk forbinder det gjerne med Elvis Aaron eller Aaron Carter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bor jeg i Amerika, og jeg ville aldri kalt min sonn Aron - det er ett utrolig vanlig amrikansk navn. Oprinnelig er jeg ikke sikker paa om navnet er Engelsk eller Amerikansk, men det er fryktleig vanlig baade i England, Irland og ikke minst i Amerika. Passer kanskje ikke saa godt paa en norsk gutt synes jeg. Det blir som Melissa eller Jennifer for en jente, veldig amerikansk. Og staver du det Aaron (m/2 a'er) saa blir det jo uttalt helt feil! Saa Viktor synes jeg - absolutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron var bror til Moses, og namnet har truleg vore i bruk i Noreg sidan kristninga.Temmeleg lenge, med andre ord. Bestemor mi sa, då ho høyrde om ein slektning av oss som har gitt sonene sin det namnet: "huff, endå eit slikt gammalt namn".

 

Stavinga med to a-ar, derimot, er ei amerikanisme som har kome inn dei seinare åra. Dessutan er ho temmeleg misvisande, for, som Florida-mor påpeiker, skal to a-ar på norsk uttalast som å.

 

Men dette hjelper kanskje ikkje HI noko særleg. Korkje Aron eller Viktor står på mi liste, men om eg måtte velje eitt av dei, hadde eg valt Aron.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...