Gå til innhold

Oktober: Ang. soving...

*mamma til prinsesse vil ikke*

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres barn om natta?

Jenta vår våkner stort sett hver natt litt før kl 05. Da er hun lys våken og reiser seg opp i sengen, smiler og vil opp. Vi legger henne ned og det tar kun noen få sekunder, så står hun der igjen.

Fikk beskjed av helsestasjonen å holde på slik til hun ble trett og sovnet igjen. Men hun sovner aldri!!!!!

Vi holder på slik til vi skal stå opp i 7- tiden og det er sååååå slitsomt!!! Da er vi slitne og hun er sliten og trett. Det ender alltid med at hun må ha en dupp etter kun kort tid igjen. Og det skal hun ikke ha. Hun har begynt i barnehage og de sliter med å få henne til å sove kun en gang om dagen (en lengere dupp).

Dette er slitsomt og vi vil ikke ha det slik.

Noen tips til hva vi kan gjøre med dette???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6255173-oktober-ang-soving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si.. Jeg bruker å putte i ørepropper på meg selv for å ikke høre han om han våkner for tidlig.. Da sitter han og prater og leiker seg med bamser osv. Men når han er lei så står han og griner, da er det bare å stå opp.. Men dette gjør selvfølgelig ikke annet enn at dere kanskje får sove litt til.. De har jo ikke vondt av å være aleine, tror det er viktig å vise dem at det er natt enda og "ikke-stå-opp" tid. Jeg opplever at om jeg går inn til han sovner han aldri igjen, men om jeg ikke viser meg så sovner han ofte til igjen.

Hva med å gjøre det litt mørkere på rommet?

Aner ikke...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...