Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 ...babyens spark? Kjenner dere godt at det er spark, eller føles det bare som bevegelser? Er så usikker på om min sparker "nok". Har ¨prøvd å "telle trivselen" men hva er spark og hva er bare at babyen beveger seg, liksom? Syns ikke det er så kraftige bevegelser. er 32+1 nå. Kan mangel på sterke spark være tegn på at noe feiler babyen fysisk? For jeg syns det er mye bevegelse, men det er mest som om den bare flytter seg litt... Har blitt bekymret for ryggmargsbrokk, utviklingshemmninger osv osv pga dette. Vet ikke hva de så etter på UL heller. Var bare inne i 10 min, og det eneste jordmora sa var at hjernen og hjertet så helt ut å så målte hun hode, crl og slik å så måtte hun springe igjen. Ble overlatt til oss selv med tørking og hele greia og satt der som to spørsmålstegn. Var jo mye vi lurte på...
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Det er nok helt normalt det du opplever det blir jo trangere om plassen også.. Når du teller trivselen skal du telle alle BEVEGLSER du kjenner barnet gjør. dvs. ikke bare kraftsparkene som gjør at du mister pusten. Alt av romstering, dirring osv fra magen blir betegnet som liv Dette står det også i sparkeskjemaet om du leser under "hva er lite liv" avsnitter Hvis du fremdeles er bekymret kan du jo ringe føden og si du er bekymret også får du helt garantert komme inn på en sparketest og en ekstra ultralyd Jeg var det selv i forrige uke da jeg ikke hadde kjent babyen på en hel dag.. sparktesten viste massevis av spark og bevegelser som jeg ikke kjente snurten av alt er nok helt i orden )
Winterlady Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Er ikke plass til mye spark der inne nå, så dytt og glidende bevegelser kvalifiserer til å "kjenne liv" i massevis ! Har ikke kjent skikkelig spark siden ca uke 30-31, men kjenner og ser daglig bulkninger på magen og dytt.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Jeg er i uke 34 (snart 35) og det er mer glidende beveglser og dult. Babyen har jo ike plass til å ta skikkelig "fraspark" lenger. Tror nok ikke du skal bekumre deg over det. Så lenge det er mye bevegelse så har nok babyen det helt fint. Om den feks. fikk for lite næring ville den ligger mer i ro for å ikek bruke opp energien på å bevege seg. Det er også STOR forskjell på hvor aktive babyene er i magen..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 er i uke 37 og de siste ukene har det heller føltes som om han åler seg rundt og bukter seg som en kjempe kålmark- he he Dårlig plass antagelig.. Jm sa at ALLE bevegelser kvalsifiserer som bevegelse.. altså hikking, åling kryping etcog spark da så klart..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Tusen hjertelig takk, nå har dere reddet helga mi. Det er en ting å lese om det som generelt skal gjelde for alle, men noe annet når man skal kjenne etter det selv. Vanskelig å bedømme da, så godt å høre at dere opplever det slik også så nå skal jeg ihvertfall få sove i natt:) Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå