Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 mnd (i dag, jippi)

vil nå ha mat hver andre til tredje time om natta, og jeg kjenner at jeg ikke greier å ha det sånn i lengden.

Har gitt henne grøt om kvelden.

Etter at hun var ferdig med smaksprøve perioden ble hun syk og derfor kunne vi ikke trappe opp til full posjon, kan jeg bare starte med det nå eller må man starte på nytt?

Og hva gjør jeg med amminga?

Synes ikke at det har vært noe hjelp i den grøten hun har fått til nå i hvertfall.

Dette har vi prøvd;

1) pappa tar henne når hun gråte om natta og prøver byssing samt og gi henne smokk igjen, men det begrenser seg hvor lenge man orker dette om natta og det ender med at det blir amming.

2) Har ikke mulighet til å legge henne på annet rom.

3) Prøvd med vann på flaske.

H S sa at hun ligger så fint til på vektkurven at hun ikke trenger flere nattmåltider enn maks et, men at grøten ville få henne til å sove bedre.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alltid grøt hjelper på nattesøvnen faktisk, men siden hun er 5 mnd er jo grøt et forsøk. De småsmaksprøvene er somregel ikke nok til at de sover mer på natta i allefall. Prøv deg frem og se hvor mye hun vil ha av grøten nå som hun er frisk . trenger jo ikke full porsjon med engang, men du kan ta det i hennes temp - er hun gld i grøt trapper du opp i løpet av en uke.

Sover hun godt på dagen da? og hvor ofte får hun mat på dag. Oftere amming/mer mat på dag + god søvn på dag gir bedre nattesøvn

Skrevet

Hun er våken ca halvannen time og sover en time. Sånn erdet fra klokken 10 til ca 18.

Hun spiser ca hver andre time om dagen også.

Skrevet

Hvis hun feks sover i vogn - klarer du da å rugge henne i søvn igjen.(evt putte smokken rask t innigjen i det hun våkner) Jeg pleier og være på pletten med engang å rugge vogna når han våkner litt (de våkner ofte i en lett søvnfase uten å sovet ferdig) Får jeg han til å sovne igjen da pleier å han å kunne sove en god stund etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...