Gå til innhold

Fatt mot,kjære medsøstre! Min historie.Les de som vil:)))) (langt)

Anbefalte innlegg

Kjære dere!

Nå når jeg endelig er blitt gravid,så tenkte jeg at jeg ville skrive litt om meg og min historie frem til den herlige positive testen=)

I alle de månedene jeg selv håpet på at testen skulle bli pos.,så syntes jeg det var litt befriende og oppmuntrende å lese om de som ble gravide etter veeeelig mange pp.

Jeg testet positivt på mandag morgen-den dagen vi skulle på utredning!!!Slå den:)))

Jeg er 33 år og nå gravid for første gang.I mai-05 så bestemte

vi oss for at tiden nå var inne for babymaking.

Jeg er snart ferdig jurist og han er vel etablert innen sitt fagfelt:)

Vi trodde jo seff at dette bare skulle ta en måned eller to,så var jeg gravid..men den gang ei.Særlig var troen min sterk siden jeg alltid har vært i god fys.form,slank,trent jevnlig,spiser sunn og næringsrik mat,aldri har røyket m.m.

Så tiden gikk.Til tider var frustrasjonen i overkant,men det gikk i bølger.

Så i mars så henviste min fastlege oss til utredning for å sjekke dette ut.I sommer avla mannen min sædprøve på Riksen(he-he-dette syntes han var en litt spesiell erfaring).Jeg tok prog.blodprøver og begynte temp.måling hver morgen kl.7.00.

Men troen på at jeg skulle bli gravid innen denne sommeren var over,var ikke lenger den sterkeste.Allikevel så var det en deilig følelse å vite at nå var det hjelp å få-om det så ville ta 1-2 år til.

Vi ble satt opp på 1.utredningstime begge to mandag 4.9 og så frem til det.Vi dro på hytta forrige helg og rev det gamle badet.Koste oss.Søndag avsluttet vi med en golfrunde-uvitende om hva som var skjedd denne syklusen;)

Symptomer:

Jeg kjente overhodet ingen forskjell fra PMS`n.Puppene hadde vært ømme akkurat som vanlig den siste uken før mens,så alt var i"mens-rute".Begge morgentempingene på hytta viste stabil høy temp.,men

dette la jeg liten vekt på da vi har vært innom det meste(!) i løpet av denne prøvingen.Jeg håpet bare at jeg ikke skulle begynne å blø før etter utredningtimen med både GU og innvendig UL.

MEN mandag morgen(på dagen for 1.utredningstimen på sykehuset) tok jeg som vanlig tempen kl.7.00.Den hadde faktisk gått opp(!)-og det var jo et tegn,men jeg tenkte jo at dette bare er falsk alarm.

På den annen side så tenkte jeg at jeg kunne vel bruke opp disse testene-de hadde ligget i kommoden så altfor lenge.

Jeg tok beslutningen uten å fortelle det til mannen min,for den var helt sikkert neg.:::

Så var den lynrask POSITIV=)Jeg løp inn til mannen min og vekket ham for å vise han testen.Vi var utrolig glade og lo veldig av at vi samme dag skulle på utredning for barnøshet..og så hadde vi klart det helt selv=)Vi måtte jo ta timen,siden det var samme dag og ingen andre kunne få timen vår.Ja,det ble mildt sagt en morsom og noe surrealistisk legetime.Legen var så glad på vår vegne og fortalte litt om graviditeten jeg har foran meg.Hun sa at jeg virket så sunn og frisk at dette kom til å gå helt bra:)Det var ingen sunn fornuft for meg å tenke på at noe skulle gå galt=)))

Så nå er jeg 4+5 og har det helt fantastisk bra:)

Håper at dette ga litt oppmuntring og ønsker dere alle lykke til.Fatt mot,jenter=)))

Fortsetter under...

Hei på deg!

Takk. Jeg kan nå bare snakke for meg selv. Men jeg trenger sånne historier. Jeg husker godt når du skrev inn at du hadde blitt gravid. Jeg drømte også om å komme inn på rikse og få beskje om at: "dessverre vi kan ikke gjøre noe for deg for du har klart det selv.... "

Trodde egentlig sist jeg leste om deg at jeg skulle bli sjalu osv på deg... men til min store forbauselse skjedde det samme da som nå.

Jeg blir bare så enormt glad for at du fikk det jeg ikke fikk :)

Har bare lyst til å rope det ut til alle jeg kjenner, henge flagget på verandaen og jeg smiler fra øre til øre.

Ja ja...det er vel bare å innse at jeg er litt rar. Jeg kjenner deg jo ikke engang.

Men jeg håper du forstår at her sitter det en som ikke kunne vært mer glad på dine vegne.

Håper du får kost deg masse i tiden framover.

Gigantisk klem

Tuuuuuusen takk,Susse!!

Jeg krysser alle fingre for deg og setter alle ønsker inn på at du snart blir gravid:))))

Flott å få slike lykkeønskninger av deg=)))

Stoor klem tilbake

Fra nå av blir nicket Mamma mai-06

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...