Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Del Skrevet 9. september 2006 Når skal jeg ringe legen å si at jeg har testa positivt? Får jeg deretter time til lege for å ta en ny test? Blodtest og eller? Hva mer skjer på første legebesøk? Trenger litt hjelp fra vitende damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #2 Del Skrevet 9. september 2006 Hei,først og fremst gratulere med positiv test :-) Er det første gang du er gravid? Da ville jeg nok ringt å bestilt time med en gang. Det er vel litt ulikt fra sted til sted hva som skjer ved første legebesøk, men du tar ihvertfall med morgenurin. Så er det vel kanskje en gynekologisk undersøkelse for å finne ut av sånn ca hvor langt du er på vei. Så veldig mye mer enn det er det vel egentlig ikke. Har jo hørt om de som får ultralyd ved første legebesøk og, men da må det jo være en lege som har dette utstyret. Min fastlege har ikke det. Jeg er nå gravid for andre gang og da er de ikke så nøye på å få legetime med en gang. Så jeg har ikke time før i midten av oktober. Jeg går nå i min 6.uke. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*We68* Skrevet 9. september 2006 #3 Del Skrevet 9. september 2006 hei! Om du leverer en urinprøve hos legen og tar testen der også, og de skriver den inn i journalen din er det jo nok forelpig. Men om man føler for det selv og andre ting er komplisert fra før så bør en jo til legen. jeg hadde tilfeldig time ikm dagen for jeg var sykemeldt, men sjekket ikke noe mer, er alt for tidlig å skrive inn data osv. men legen bestilte UL pga MA i juli. men ellers så ba han meg komme igjen senere etter UL en gang. bare å ringe for sykemelding. Om alt er bra på UL så trenger jeg jo ikke legen før jeg trenger han :-) men er det første gang er det jo kjekt å få ting bekreftet og snakket og spurt om ting. Lykke til med graviditeten foresten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. september 2006 #4 Del Skrevet 9. september 2006 Gratulerer med positivt svar. Hyggelig å høre ;o)))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~~¤April baby¤~~ Skrevet 9. september 2006 #5 Del Skrevet 9. september 2006 Gratulerer med positiv test. ;-) Til legen skjer dette: Du må ha med et glass morgenurin. De har sluttet med GU,tar å sjekker skjede bakterier og annen kjønnsykdom i urinen nå. Du må veie deg,ta en blodprøve for å sjekke HIV,toxoplasmose,hjerninnhold osv. Så fyller legen ut et gravid skjema som du må ha med deg overalt,der spør han om du har vært gravid før,om du røyker,drikker,og tar folat. Lykke til. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nr 3 på vei;) Skrevet 9. september 2006 #6 Del Skrevet 9. september 2006 jeg er ca 4+5 og ringte legen i går og lurte på når jeg skulle komme til legen, da sa de at jeg ikke trengte komme før første kontroll uke 12, de sa det var ikke nødvendigå komme før det. men fikk time i ca uke 8, så selv om det er min første trengte jeg ikke komme før det... rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå