Gå til innhold

litt av en situsjon jeg har satt meg oppi!!!

Misa+spire i magen<3

Anbefalte innlegg

samboer og far til barnet har vært utro og gjort en annen gravid, i tillegg nekter hun å fjerne barnet? Hva faen skal jeg gjøre? Er helt ødelagt og psykisk knekt nå! Vet ikke om jeg klarer meg så bra nå.. stakkar barn..

hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel.. hva får han sagt ? hjelper ikke med noe unnskyld her.. han sier han skal f¨å henne til å ta abort, men uansett så har han gjort noe han aldri burde ha gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gjort noe han ABSOLUTT ikke skulle gjort! Men ; hvilken rett har han til å tvinge henne til abort?

Er du langt på vei, da? Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er "typen" din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... Men strengt tatt han som har satt seg i en situasjon her...uff dette må jo være kjempe vanskelig for deg.. Hvor langt er du og den andre på vei da?

masse gode tanker, håper det løser seg til det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt oppi en litt kinkig situasjon.. jeg er kun 17 og han 20. Jeg er i min 12. uke nå..

Derfor det er så vanskelig. Ville jo beholde barnet og gjøre det beste ut av det.. Men det er jeg redd ikke går nå. Men jeg vil være så tøff å beholde det og klare meg selv. Men "typen" truer med rettsak og dritt. Er det stor sannsynlighet for at han kan få omsorgen? Livredd jeg. Føler meg uskyldig oppi det her. Stakkar barn med en sånn drittsekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vite det nå ja.. jeg er 12 uker og hun er vel rundt 6-7 uker tror jeg. Rett og slett flaut...

Bare lyst til å ligge i senga og gråte, men jeg vet babyen min fortjener bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å felle noen tårer i en slik situasjon, men det er han som bør være flau!

Håper du ikke er alene, og at du har noen du kan snakke med...

Vært sammen lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er brutalt sagt, men Hadde det ikke vært bedre å kvitte seg med typen......Ta abort, eller adoptere bort barnet ditt, og fortsette livet ditt? Du er 17 år , kjære deg. Han kommer aldri til å ta vare på deg, når han allerde har begynt med å være utro nå....Engang utro- alltid utro........Tenk på deg selv i første omgang- please :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke barnet sin skyld. Jeg fjerner ikke barnet for alt i verden. Heller han jeg kvitter meg med, så skal vi to klare oss fint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt sikkert til å gå kjempe fint, masse støtteordninger, og Norge er ikke det værste landet å være alene mor i, om det er det som skjer.

Er det noen grunn til at han skal ha omsorgen fremfor deg da? Mange velger jo å dele nå (han blir jo en opptatt mann med to små barn, hvis han tenker å ha begge på heltid...) Synes ikke du skal bekymre deg for det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å ta fra deg all godvilje, men.....Du kommer ikke til å klare deg bra. Du er 17 år.hallo! Ingen utdannelse, ingen jobb- sier seg selv ; du og barnet ditt blir sosialklienter.....Kan jo ike regne med at foreldre og svigerforeldre vil ta vare på dere, heller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en av humørsprederene her inne igjen?

Jeg vet ingen ting om du har jobb eller utdannelse. men jeg vet at veldig mange har klart dette før deg- så hvorfor ikke du?

Tror ikke det er så dumt å få barn mens man studerer...Lånekassen gir god støtte, det kan være lettere med barnehageplass, og man slipper det karrierejaget som gjerne begynnner rett etter studiet. Da kan det virkelig passe dårlig med barn.

Synes heller man skal finne lyspunkter i mørket, fremfor å trekke frem spøkelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi skal klare oss bra vi, anonym. Jeg ba ikke om negative svar jeg, jeg spurte om noen råd, noen positive. Men alltid så må det være noen som skal tråkke en mer nedi møkka! Men det går ikke med meg..

Skal klare oss bra vi, og jeg tar studier på nett til jeg kan fullføre utdanninga mi. Lånekassen og trygde kontoret støtter alene mødre, så vi skal klare oss bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta si det;-) Stå på og ha troen på deg selv- da kommer du akkurat så langt du vil.

Dette har med livssyn å gjøre; for en pessimist er glasset halvtomt, når det for en optimist er halv fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på deg Misa. Du virker sterk til tross for din unge alder. At dette er forferdelig sårende og vanskelig er jeg ikke i tvil om.

Skjønner at mange synes du er ung og de mener nok bare ditt beste med de ulike rådene her inne.

Uansett, hvis du vil så får du til alt. Mange har klart seg som unge alenemødre før deg så hvorfor skulle ikke du. Men jeg vil oppfordre deg sterkt til en ting og det er å skaffe deg en utdannelse.

Som nevnt tidligere her har lånekassen gode ordninger så du har alle muligheter. Ikke vær redd for å ta opp litt studielån heller, husk du invisterer jo bare i din egen og barnets fremtid. Har du en utdannelse vil det være mye enklere for deg i fremtiden.

Hvis barnefar begynner å true med tull så ikke la deg skremme. Det er han som har satt seg selv i denne situasjonen og da bør han selv også rydde opp og ta ansvar for det. At han skal ta foreldreretten etc til barnet kommer neppe til å skje.

I det tilfellet her så virker det som du er den som uten tvil står sterkest.

Jeg håper du eventuelt har venner og familie som kan støtte deg.

Jeg ønsker deg all lykke uansett hvilket valg du tar. Men husk at når alt kommer til alt så har du bare deg selv å stole på.

Lykke klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heya.

huff.. var ikke noe koselig og lese om dette.. men jeg er 100% sikker på at du kommer til og klare deg fint! venninna mi fikk ei datter når hu var 16, å det gikk jo bra. da var hun og faren til barnet veldig frem og tilbake, så hun ble en del alene, men det gikk fint.

da er det minst like komplisert med at jeg og typen bare har vært sammen i snart 5mnd, å jeg er litt over 3mnd på vei.. han har en litt mørk fremtid, men man må jo se alt på den lyse siden, må man ikke? :)

du må ha kjempe masse lykke til, det kommer helt sikkert til og gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns virkelig synd i deg. men husk en ting, dette klarer du, det man øsnker det klarer man. jeg hadde selv to barn alene da jeg var 20 år. første 18 år gammel.

men hun andre som er gravid visste hun at han var utro mot deg? noe jeg håper for banas og din del at hun ikke visste.

men uansett så er det ikke barnas feil. og du ønsker ikke abort og ikke hun heller, og bege må respekteres for sitt valg. og det er IKKE han som skal tvinge noen. han bør jo vite hvordan man lager barn når han får til to tette slik.

Drit oppi hva han sier. Drit oppi hva andre sier. Dette klarer du og barnet.

men gjør en ting fornuftig som jeg ikke gjorde....gjør ferdig utdannelsen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fortalt familien din at du er gravid....hadde det vært meg hadde jeg fortalt min mor alt, men så har jeg et meget bra forhold til henne. Då får du vite om du vil få noe støtte derfra...men det gjør du sikkert. i tillegg har jeg lest en plass at ei gravid fikk 21 000 kr i mnd av lånekassen/ staten pga alenemor og student, men noe av dette var lån da! Men likevel, det er mer enn hva jeg har i mnd, og mer hva vi hadde tilsammen da vi fikk nr 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en drittsekk! Ja,jeg sier rett ut hva jeg mener. Først er han utro,også truer han deg.

Jeg fikk selv barn som 18 åring,hadde ingen utdanelse,eller jobb. Det ble noen tøffe år som alenemor,men vi klarte oss fint. I dag er jeg 30 år,har en sønn på 12,og angrer ikke.

Har du stå på viljen så klarer du det. =)

Jeg begynte på utdanelsen min når gutten var ett år,og jobbet noen ettermiddager,og helger for å få ting til å gå rundt økonomisk. Vi måtte mange ganger snu på kronene,men vi klarte oss! =)

Lykke til videre,hold ut,vær stærk.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi. Det var en vrien sak. Dessverre kan jo ikke han kreve at den andre tar abort..... Han burde jo ha tenkt seg om før han tok ett ekstra steg. Fy til han og stakkars deg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...