Gå til innhold

Desember: Hvordan er nettene da, jenter?

Anbefalte innlegg

Her er det mye styr og støy altså. Nå de siste nettene har han etterhvert havnet midt i dobbeltsenga og ser ut til å trives der........og jeg slenger ut puppen, så roer han seg raskt. Nå er han hostete og forkjøla også, så litt ekstra utilpass er han jo....

Hmmm litt dårlige rutiner dette - og litt urutinert kanskje, han er tross alt nr 3, men verken mannen min eller jeg har noe som helst overskudd til å ta nattlige skrikerunder nå for tiden!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6251728-desember-hvordan-er-nettene-da-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

MYE pes her. Men det har det alltid vært. Og så samsover vi..... Ble en vane etter kolikken, og den er vanskelig for mor å snu på, hehe. Sovner seint om kvelden, våkner 2-3 ganger før jeg legger meg, og våkner 4-5 ganger om natta. Ikke hver natt da, har noen netter der han våkner kun 2 ganger.

Skrikekur må nok til etter hvert, men her og har han vært syk, så da utsetter vi det, vet du. Viljesterk som en geléklump.....

Det har vært utrolig slitsomt her på nettene. Eller i alle fall om kveldene da hun har vært skikkelig urolig. Men nå endelig denne uken så har hun lagt seg fint. Hun kan våkne igjen etter en halvtime, men roer seg ganske bra hvis vi går opp til henne. Hun får ikke nattmat lenger. Første amming er rundt 06. Deilig å sove litt sammenhengende (vel, det blir ikke så ofte da, alltid en smokk eller to som må plukkes opp, eller storesøster har tisset seg ut eller noe, men men skal ikke klage).

Lillegutt startet kvelden og natta i egen seng men ender som oftest opp i dobbelsenga etterhvert.

Legger han i 19-20 tiden og ammer han i søvn i dobbelsengen. Flytter han over i sin seng. Våkner som oftest flere ganger i løpet av kvelden. Får pupp i 23-24 tiden. Prøver da å få han lagt i egen seng. Så våkner han ca hver 2 time, gjerne enda oftere. så da havner han vanligvis opp i vår seng i 2-3 tiden. Da sovner jeg oftest av før han er ferdigspist så da blir det jo fri tilgang til puppen.

Vet at jeg burde begynne å avvenne han med nattmaten, men føler meg for trøtt til det nå. Må motivere meg skikkelig etterhvert.

Nå er han blitt så vill når han våkner at jeg syns det er blitt litt skummelt å ha han i senga fordi han kravler og åler seg så kjapt at han lett kan falle ned.

Nettene her er kjempefine. Han sover 12-13 timer i strekk uten noe trøbbel.

Det eneste er vell at han kan ynke seg i søvne en gang i blandt, men da er han ikke våken en gang. Og så sover han litt urolig. Så når jeg legger meg om kvelden så blir det til at jeg legger ham riktig vei i senga med dyna godt på plass.

Eller ikkenoe trøbbel.

Annonse

Vel, her var vi så flinke og slutta med nattmaten, men så ble han forkjøla og så kom det 5 tenner på en gang og da har augusten gått med til nattmating igjen. Men som oftest våkner han heldigvis bare en gang eller max to og da gir jeg heller 5min m pupp istedetfor å bruke 1 time på ¨å roe han uten pupp. Det går vel seg til av seg selv etterhvert.

Her har snuppa sovet på eget rom uten nattmat i noen uker nå. Måtte en skrikekur til (3 netter), men så ble det stille. Legger seg kl 19 - 20 og sover til 0630.

Er litt spent på natta som kommer siden vi har vært på fjelltur i helga og vært litt ute av den faste rutinen....

Åh, guri så fine netter vi har.........

Marekattungen hadde også knallhard kolikk, men etter 1 natt med litt gråt var det over, og hun sover 12-14 timer i strekk i egen seng.

HAr faktisk ALDRIG hatt henne i vår seng.

Stod opp av senga og satt i stol for å mate henne også jeg.

Vel, hun er treig på mange områder, men jammen flink å sove!!

Hun sover 12 timer i strekk, men ligger GANSKE så urolig fra c 4 om morgenen. Finner henne som regel i enden av sengen på magen! Dette har hun startet med i det siste.......... Eller at hun står og ser på meg og gliser når jeg våkner trøtt og sliten:)

Sina har vært en engel å legge, men har fått pupp 2-3 ganger om natta siden mai. Før det var hun våken kun en gang om natta.. Etter at hun lærte å reise seg ble hun en urosmark i senga, og umulig å få til å slappe av, uansett hvor trøtt hun er. Vil bare stå.. Forrige helg bestemte jeg meg for å ta nattavenninga. Gikk egentlig ikke så verst, gråt som besatt et par netter, og deretter dabba det av-bare litt surving. Hun ble forkjølet og litt uroligere, men det er på god vei tilbake nå. Etter at hun ikke fikk pupp på natta, virker hun litt stresset når hun skal legge seg, er nesten desperat når hun nærmer seg senga-sannsynligvis fordi det ikke er mer kos å få på natta.. Vi fikk lånt en sånn pose til å ha i senga, som festes under madrassen. Første natta gikk det strålende, og hun sovna med en gang. I går kveld derimot så fant hun ut at det går an å reise seg i den også.. Så da tok det bortimot en time å få roa henne. Blir spennende å se i kveld. Håper hun ligger i ro, for pappan skal se Champions league, og jeg skal se Jakten på kjærligheten og Grey's anatomy..:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...