Gå til innhold

Hviket trimester synes dere har vært det beste/værste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer meg inn fra 1.trimester: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første trimester var det desidert verste. Jeg kastet opp alt som passerte leppene og kunne ikke drikke vann for det fungerte som brekningsmiddel.

Faktisk tror jeg at tredje trimester har vært det beste for min del. Det er nå jeg har hatt minst smerter og det er først nå de siste par ukene at det har blitt så trangt der inne at sparkene har vært ordentlig smertefulle, men nå er det snart over så jeg skal da klare å holde ut det.

Lykke til videre i svangerskapet, du har mye å se fram til:)

Skrevet

for meg var første trimester uten tvil det verste.... spydde i gj. snitt hvertfall 10 ganger daglig.... det var helt grsomt!!!! andre trimester var det beste:) hadde ingen plager da, var heller ikke blitt så tung og svær..:)

Skrevet

Andre trimester var definitivt det beste. Det jeg er i nå er nok det verste. Første trimester var greit, men jeg var så syyykt trøtt... zzzZZZzzz

Skrevet

Første trimester var det beste for meg, hadde ingen plager og var fremdeles sprek og slank og gledet meg :). Men har ikke vært dårlig i de andre trimesterne heller, bare bittelitt sliten fra uke 26 og utover.

Skrevet

Jeg synes dette trimesteret er det beste. Det er så herlig å endelig føle seg litt mer gravid, at magen vokser og at jeg kjenner liv.

Må jo si at jeg har hatt et veldig lett svangerskap så langt, lite plager. Det er først nå jeg begynner å kjenne litt , som vondt oppe ved ribbeina , fort sliten, stiv og støl. Men alt i alt så er det bare småplager ( bank i bordet, det kan jo forandre seg) ( er 31 uker)

Skrevet

Syntes Juli var ille forresten, høygravid i 28-30 varmegrader er IKKE behagelig uansett formen...

Skrevet

første var helt klart det verste, tror at dette er det beste

Skrevet

Må vel ha vært 2 trim, men det var pga varmen...

Var dårlig i første, og dårlig igjen nå... Men det er bedre enn varmen!

Skrevet

Synes 1 trimester var helt greit, ingen store plager, magen var ikke i veien eller noen ting..

I 2 tirmester var jeg mer syk.. Ble sykemeldt fra jobben pga ryggplager, kvalme og hodepine, men hadde perioder hvor jeg var i topp form..

Denne uken har jeg gaatt inn i 3 trimester.. Begynt saa vidt aa faa bekkenl0sning, er fortsatt en del plaget med hodepine og kvalme.. Magen strutter og det begyner aa bli tungt aa bevege seg samt aa sove..

Saa maa vel si at 1 trimester var best, 2 trimester var ikke helt ille, saa haaper jeg at 3 trimester ogsaa gaar greit :)

Skrevet

Best: Helt klart 1.trimester. Ikke kastet opp, ikke kvalm. Merket vel knapt nok at jeg var gravid..

Midt: 2.trimester.. Fortsatt i treningsmodus og ingen bekkenløsning. Men masse tårer...

Verst: Av mine tre synes jeg at dette trimesteret er fysisk tyngst. Fortsatt litt sår og tristere enn normalt, men har det fortsatt bra, altså..! Er i uke 31 nå.

Lykke til, du har en koselig periode foran deg (selv om du får noen plager på veien..!)

Skrevet

Hmmm, første trimester var verst. Svangerskapsmigrene og blødninger bare jeg tenkte på å reise meg fra sofaen.

Andre trimester var helt knall egentlig, lite plager, lite vondter og masse energi. Bare innmari varmt, men reddet meg ut av landet en tur til kaldere plass;)

Tredje trimester har jeg hatt lite energi, mye svimmel og har ikke kunne dusje alene fordi jeg har vært redd for å svime av, men ellers fin form, lei av å vente nå da... 2 trim er helt klart best, og tidlig i 3 trim:)

Skrevet

1.trimester....et fryktelig mareritt!!! Konstant kvalm fra uke 4-15. Da kvalmen ga seg litt ut i 2.trimester var det bare gøy! Er nå i uke 33 og synes ting begynner å bli tungt. Sliter med vond rygg og lite søvn....Kan vel si jeg hadde min blomstringsttid fra uke 15-31.

Skrevet

1. såklart... ingenting slår det å være konstant kvalm fra morgen til kveld..

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

1 trimester. Kvalm, engstlig for ma/sa og tiden der gikk så utrolig sakte..

Skrevet

Den beste tiden var foressten fra ca.uke 28-37! Nå har bekkenet slått seg vrang, og det er ikke noe kjekt! Rundt uke 20 føler en seg mest tykk.. før magen kommer liksom. Men egenlit før uke 14 og etter uke 37 er verst.. men før 14 aller verst!

Skrevet

For meg var 1. og store deler av 2.trimester det værste. Plaget med kvalme og oppkast fra uke 5 og ut uke 19 med mye hodepine som kunne vare i ei uke i strekk. Begynte å bli bedre sånn rundt uke 22 og selv om jeg har vært plaget med bekkenløsning, ryggproblemer og hovne føtter så syns jeg uten tvil det er å foretrekke fremfor oppkast og hodepine... Er i det minste oppgående på en måte nå da, fungerer selv om man blir litt begrenset hva bevegelse gjelder. Men bedre enn å spy bare man ser mat...

Mye trøtt og slapp nå med smerter i rygg og bekken(uke 33) men har det fremdeles mye mye bedre enn de første ukene!

Skrevet

Siste trimester har vært helt forferdelig. Var mye kvalm og sjuk i 1 tri. men kunne i det minste bevege meg selv...Nå har jeg BL, vann i hender og føtter, vondt i knærne og ryggen, kan ikke engang pelle opp ting fra gulvet og nesten ikke vaske meg selv snart og....Lista er laaaaaang....*sukk*

Skrevet

Jeg var veldi dårlig i første trimester......så det var nok utvilsomt det verste....

Andre synest jeg gikk veldig greit og fort....så det var nok det beste for meg..

Tredje trimeser synes jeg bare har vært tungt,men seff godt å kjenne masse liv i magen da... :-)

Skrevet

Takk for mange svar, ser ut til jeg kan glede meg til dette trimesteret er over (1.tri altså).

Skrevet

1.tri og dette( 3.tri) har vært det værste....1.tri hva eg bare redd for og miste nurket siden det hva mye snakk om abort.....og dette går laaaaaaaangsomt...2.tri e jo det lengste men det gjekk rimelig fort alikevel !!

baby ut nååååå :-)

Skrevet

første å dette , tredje er det værste

Skrevet

selv med bekkenløsning og problemer med å gå, har 3. semester hittil (har 7 uker igjen) vært det beste.

utrolig trøtt første semester, etter uke 14 ble det en slutt på det (burde vært grunn for automatisk sykemelding, spør du meg).

Hadde smerter og blod i 2. semester, da ble det masse bekymringer rundt det og måtte ta det meget med ro. lettelse når jeg fikk friskemelding i forhold til dette når jeg gikk over til 3. semester. BL er tross alt ikke farlig for barnet..

Synes bare rett og slett ikke det er noe morsomt å være gravid, lei av å høre propaganda om hvor fantistiske det er......... Det å bli gravid, derimot- at dette er mulig- er en annen sak. Sånn sett var de første ukene de morsomste.

Skrevet

1. trim:

Dette synes jeg gikk fort i grunn!! Jeg var jo engstelig for å miste, men tenkte at jeg får ta det som det kommer. Var ikke så veldig kvalm heller, så synes det var et greit trimester. Men var en del trøtt da!

2. trim:

Her sleit jeg mer. Synes det var et langt og tøft trimester, for forrige gang mistet vi jenta vår i uke 21, og fra uke 18 til 24 denne gangen hadde jeg et tjukt lag med nerver utapå. Men takk og pris, alt gikk fint denne gangen!

3. trim:

Nå er jeg i uke 32, og priser meg lykkelig over å være her og vite at jeg skal bli mamma i november =) Herlig med sparkene, men halsbrann og ryggvondt kunne jeg nok vært foruten. Men jeg kan tåle mye bare dette går som det skal ;o)

Ellers er det kjempe stas med voksende mage! =D

Skrevet

Det første var det værste. Kastet opp og var kvalm hele tiden.

Det andre var det beste. Var i fin form og ikke tung i det hele tatt. Det siste føles som det lengste, for jeg gleder meg til baby kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...