Gå til innhold

Mørkebrunt ørevoks på 7 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg skulle kose litt med tulla så luktet det marg av det ene øret hennes. Luktet ikke betent/emment, men altså marg. Veldig rart synes jeg. Og ørevoksen er mørkebrunt, ikke klissete som den vanlige gule ørevoksen, og tynt. Hun har vært i godt humør i dag, men har en liten, liten forkjølelse... vet ikke om det kan ha noen sammenheng og vet heller ikke hvor lenge hun har hatt sånn brunt ørevoks egentlig.

Noen som har vært borti dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det lenge siden du vasket øret hennes da? Babyer skal ha noe ørevoks da dette beskytter. Så lenge det ikke plager barnet er det sikkert ikke noe farlig.

Skrevet

nabo jenten var plaget med brun tykk ørevoks hun var vel mellom 6-9mnd..viste seg at hun hadde betennelse og måtte skylle ørene hos lege..*menerjeghuskerjoikke *;)

men det var visst nok en betennelse..hun hadde dette i en lengre periode..men her kom det tykk brun voks ut.. er jo ikke sikkert det er det samme..

Skrevet

Trodde i grunn ikke man skulle fikle så mye med øret til de små? Vaske øret hennes, hva mener du med det; hvordan?

Jeg bruker baby q-tips i ytterøret liksom. Men aldri vann.

Det plager henne ikke virker det som nei :)

Skrevet

jeg har aldri vasket marikken sine ører..hehe huff...skulle jeg gjort det..hehe??

jaja..vasker som vanlig ytterøret og tar bort det som blir synlig..renser ikke inni øret...

Skrevet

Hei Shs2 :)

det er ganske tynt ser det ut som på q-tipsen. Renner ikke ut av øret hennes heller. Får se det an litt. Er det betennelse skal det vel gjøre vondt for dem når de legges ned på rygg.

Takk for svar :)

Annonse

Skrevet

hei hei..oki da er det nok ikke det samme bare ha et øye med det så ser du nok fort om det er noe annet ...

hvordan står det eller til med dere da?

Har dere vært på 6-7 mnd kontroll?

Skrevet

Vi har det veldig fint vi. Hun er jo DEN solstrålen jo, blir helt forelsket jeg ;) Vi har vært på 6 mnd kontroll, så er det 8 mnd som er neste kontroll. Silje veide 7310, var 67,5 cm og 43,5 rundt hodet på 6 mnd :) Har dere vært på kontroll i det siste? Går det bra hos dere?

Skrevet

flott å høre ;) Vi storkoser oss også hun er en super glad liten pike som nesten aldri gråter er bare glad..hehe herlig;)

Eneste er leggingen den er fortsatt vrien..men det kommer nok...

hun var 6550gr på 5mnd kontrollen og hadde blitt 7800gr og 70,5 cm for en uke siden...

Hs mente det var en flott vektøkning iom at hun er vanvittig aktiv ikke i ro ett sekund på dagene..kryper ut og inn fra altanen og klatrer inn i hyller over alt kommer hun seg..setter seg opp selv og liker å sitte å leke..no er hun begynnt å øve seg på å stå!!! uff..reiser seg opp etter alt hun får tak i.blir litt dunk og smell i hverdagen framover ja..

Så det er litt å holde øye med fortiden..hehe men det får no bare komme...

hvordan er det med legging hos dere da ?

klem fra

Skrevet

Hoi, ja du har litt å følge med på. Det er så herlig at de er så glade hele tiden.

Du skal se Silje, hun har ikke dårlig tid kan du si. Hun har snudd seg rundt fra rygg til mage flere ganger en dag for lenge siden, men nå gjør hun det ikke mer. Hun er sterk og jobber veldig når hun ligger på magen, men hun ligger så og si på samme plassen 5 minutter etter at jeg la henne der ;) Men når hun satt over låret mitt (med bena sine på hver side av låret mitt) i går (jeg lå på sofaen) og jeg holdt henne i hendene så hun ikke skulle velte, reiste hun seg opp av egen styrke... flere ganger (ble lang i maska da ;) )

Hun er veldig enkel å legge. Sovner oftest med en gang uten noe protester. Vi er veldig heldige sånn :)

Skrevet

hehe.. ja de gir oss noen sjokk i tiden som kommer ja..

Det går så alt for fort ...

skal ta kveld no se litt på tv =)

*snakkes * igjen

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...