Gå til innhold

Bekkenløsning


*We68*

Anbefalte innlegg

Noen her inne som er plaget med det tidlig? eller hvor tidlig?

 

jeg er 4 +1 og sykemeldt pga landt annet bekkenløsning allerede. Jeg ble det i uke 8 forrige gang med mistet i juli. og etter dette har den ikke forsvunnet, og gjett hva som dukket opp for fult igjen, huff sukk. Men legen mente det at jeg blir IKKE bedre og for å skåne meg for resten av tiden for å kansje ikke bli så ille sykemeldte han meg 100% for bekkenløsning og høyrissikosvangerskap fordi jeg er 38 og mistet i MA for litt siden og er sikkert "gammel" hehe.

men gosja meg for et laaaangt svangerskap det blir, men skal jo holde ut ;-)

Jeg går heller hjemme og tar det med ro og lar kroppen bestemme hva den tåler enn å sitte i rullestol de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slet veldig med bekkenet i fjor ja, og det forsvant liksom ikke helt. Kjente det i symfysen hele tiden, og merket at det ble verre med en gang jeg mistenkte at jeg var gravid igjen. Kjenner det godt nå, men er i permisjon enda, så jeg kan jo ikke klage. Blir jo litt bæring med en frøken på 9 mnd da, men gruer meg mest til jeg skal ut i jobb igjen i november=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg. Hadde bekkenløsning begge mine to svangerskap. Jeg fikk det tidlig på begge.

Det er i hvertfall viktig at du tar det med ro og tar hensyn til kroppen din. Ta gjerne kontakt med Landsforeningen for kvinner med bekkenløsning i hærheten av der du bor. De kan hjelpe deg med hjelpemidler og gode råd. Får du de riktige hjelpemidlene tidlig i svangerskapet, så kan det hjelpe mye på. Noe av det værste du kan gjøre er å vaske gulv og støvsuge.

 

Jeg er nå 6+5 og kjenner det når jeg er ute å går, men har vært sykemeldt siden før jeg ble gravid så jeg har tatt det med ro.

 

Godt tips til opptrening etter svangerskap er å prøve terapi master hos en fysioterapeut.

 

Håper at du får et fint svangerskap

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svaret :)

jeg synes ikek synd i meg selv egentlig. Var også sykemeldt før jeg ble gravid pga dette. men øsnker oss slik en liten baby at jeg holder ut 9 mnd med bekkenet :-)

og det er jo godt legen forstår og ikek lar meg prøve ut og prøve ut så jeg blie enda verre.

han ville også høre med en annen lege om behandlingsformer og treningsopplegg.

 

du er hjemme for BL du også? men skal vi gå sykemeldt i flere måneder så får vi slite hverandre ut her inne da så glemmer vi alt anna hehe.

 

lykke til i svangerskapet du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...