Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Jeg var hos legen i dag og målte symfyse-målet. Er 20+6. Det lå litt over den røde streken. Hva betyr det når det kommer over det grønne feltet??? Er babyen større enn gjennomsnittet da?
mamman til nyttårsbarn Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Under mitt forrige svangerskap lå jeg langt over den røde streken helt frem til slutten av svangerskapet. Babyen ble målt til å bli i underkant av 3500 ved fødsel (hun ble bare 2750, men det er en annen sak). Det foreligger derfor ikke grunn til å tro at dersom symfysemålet er høyt så blir det en stor baby. Vekt og str har heller med gener fra mor/far å gjøre!
Hanne og jentungen Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Den røde streken er SNITTET, mens det grønne feltet er NORMALEN. Jeg ligger på toppen av det grønne feltet of det eneste JM sa om det var: 'her var det jo flott vekst'.
Gipsy T.21des. Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Hei! Jeg ligger litt over det grønne feltet he he, gjorde det også med forige barn.(Han veide 3310) Det viktige er at du har en jevnt stigende kurve. Klem
Rosemary Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Legen min sa at hvis det var mye over. så kunne det være tvillinger! Har ikke målt enda jeg, litt tidlig.
mamman til nyttårsbarn Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 Jeg mente å skrive at jeg lå langt over den GRØNNE streken og ikke den røde...
selfangerkjerringa Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 Babyen trenger IKKE være diger selv om sf-målet er høyt. Selv har jeg veldig stor mage, fordi jeg bærer alt rett framover, og jeg har kort og svai rygg og framoverliggende livmor. Forrige gang ble jeg sendt på ekstra ul uke 36 pga høyt sf-mål, bare for sjekke hvordan ting lå an. knøttet var akkurat pase stor, men det var mye fostervann. Denne gangen har jeg også høye sf-mål, men fire ul har hittil vist at knøttet har perfekt vekstkurve, overhodet ikke over normalen Det de kan gjøre hvis sf-målene er høye mot slutten, er som sagt å sende deg til en ekstra ul for å sjekke str på fosteret. Om ungen er stor i seg selv, trenger ikke det spille noen rolle. Hvis hodet er stort derimot, kan du bli sendt til røntgen for å sjekke størrelsen på bekkenet ditt, for å forsikre om at det er plass nok til å få ut ungen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå