Gå til innhold

Går ned i lønn 14 dager før perm.. Hva regnes permpenger av da?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har termin i begynnelsen av desember og skal derfor gå ut i permisjon i midten av november. Pga nedbemanning på jobben får jeg en ny stilling og går derfor ned i lønn. Jeg går ned ca 2000kr i mnd fra 1. november. Er det noen som vet om permisjonspengene blir beregnet ut fra den lønnen jeg får fra 1. november eller et gjennomsnitt av det har jeg tjent over en viss periode?

Hva vil skje hvis jeg skulle bli sykmeldt den siste tiden.Da vil jeg jo ha en høyere lønn når jeg slutter å jobbe.

Må man skrive lønn på søknaden om permisjonspenger? Og hvilken lønn skal jeg i så fall skrive? Den jeg har nå eller den jeg har fra 1. november?

Syns dette er litt vanskelig jeg assa:)

God helg alle sammen!

Fortsetter under...

Det er synd å si, men systemet er jo tilrettelagt slik at du bør jo bli sykemeldt før du går ned i lønn. Da går de ut fra siste 14 dagene der og du beholder samme inntekta. Men jeg hadde nok kanskje gått for en måned før permisjon for å helt sikkert sikre meg at nedgangen ikke skal bli gjeldende for permisjon. Men om det er arbeidsgiver som forskuddterer pengene er jeg ikke sikker på om nedgangen trer i kraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...