Klokka tikker Skrevet 8. september 2006 #1 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har vært her inne i 6 måneder, og vært innbilt gravid alle månedene. La det bare være sagt en gang for alle: Du vet om du er gravid ikke før mensen har uteblitt og du har positiv test. Man kan tro det, men man vet ikke. Det er den ventingen som tar knekken på oss alle. 2 uker med selvpåført psykologisk terror, spør du meg. Har gått på p-piller i ni år, og måtte bli kjent med syklusen på nytt. Rett etter EL får jeg utrolig ømme pupper, og gjerne soppinfeksjon (begge graviditetssymptomer). Etterhvert får jeg oppblåst mage og puppene blir vondere og vondere. Kvelden før mens slutter puppene å verke, og faller tilbake til det "normale" og jeg vet at mensen kommer. Først nå etter 6 måneder vet jeg at det er slik det funker. Jeg husker rett og slett ikke etter så mange år på piller. Jeg har fortsatt ikke menssmerter, de pleide å være et helvete, og tante rød (TR) har vært heller mer sånn tanta-til-fetter'n-til-naboen. Så alt er vel ikke i rute. Det tar tid å lære seg å kjenne kroppen igjen etter p-piller, eller lære seg å kjenne syklusen bevisst. Den har liksom alltid seilt sin egen sjø, helt til nå. Ihvertfall for meg. Det er hyggelig å være her inne for å lære litt og følge hverandre, - hvis alle er blide vel å merke.... Og ikke spør om du er gravid. Det vet vi dessverre ikke.... Men vi backer deg som best vi kan. Masse babystøv til alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6246977-til-alle-dere-som-er-nye-hermy-bligravid-story/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2006 #2 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg kommenterer denne jeg da, Klokka tikker ;o) Leste den tidligere, og tenkte "hm, var det et sånn åh-jeg-er-så-lei-av-å-få-de-samme-spørsmåla-om-og-om-igjen- innlegg, eller er det egentlig en positiv undertone - får spare innlegget til senere". Og egentlig er jeg helt enig med deg - selv om jeg ikke har gått på piller siden februar så forstår jeg like lite av kroppen min for hver mnd som går - den har endra seg HELT etter svangerskapet sist! Nå har jeg vondter i magen så og si hele syklusen, enten det er el, ikm eller hva det nå er. Men folk må gjerne få spørre oss om å gjette på om de er gravide eller ikke - det er jo det man tenker på HELE tida, og jeg syns det er fint at man kan få lufte de tankene litt også. Når man er på prøvern så er det jo de færreste som forteller så mange om det og dermed ikke har noen å prate med. Jeg kan spørre sånne spørsmål selv også, go kan være vel så takknemlig for et "tror heller det bare er kroppen som spiller deg et puss"-svar som for et "det kan veldig godt være du er gravid"-svar. Og gidder jeg ikke lese andres spørsmål av den typen så hopper jeg glatt videre. Så til de nye så sier jeg; fyr løs, spør i vei - ikke alltid du er noe klokere etterpå, men det er jo et forum for nettopp deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6246977-til-alle-dere-som-er-nye-hermy-bligravid-story/#findComment-6248378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokka tikker Skrevet 8. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. september 2006 Jepp, jeg mente nettopp det du sier, at forumet gir deg masse svar. Det at vi ikke vet om folk er gravide er myntet litt på de som spør - tror du jeg er gravid? Nettopp fordi jeg har hatt alle "symptomer" hver gang ville jeg bare understreke at vi ikke vet, men vi backer deg opp. Og håper for hver og en sin del her at spira sitter snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6246977-til-alle-dere-som-er-nye-hermy-bligravid-story/#findComment-6248453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå