d",)~^~^~ Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Ser du stilte meg et spørsmål i et innlegg lenger ned angående hals. Man får kjøpt bomullhalser også og fleece. Men det jeg egentlig tenkte å si var at gutta mine har også vært plaget av atopisk eksem, men det var aldri noe problem for dem med den ull-halsen. Og det var ansiktet som var hardest rammet. Det er dessverre ikke noen lapp på den(halsen), men jeg vet bestemt at det stod at den var laget av klø-fri ull. Etterhvert begynte jeg også å kjøpe bodyer og stillongs i ull til dem også og det har aldri vært til plage for dem. På Cubus får man kjøpt ullundertøy som er bomull på innsiden og ull på utsiden. Du kan jo prøve det om du vil. Nå er jo ull behandlet slik at den skal være klø-fri, det var jo helst i vår (hvertfall min) barndom at vi måtte gå med ekle, kløete gensere :-) Og fra et tips til et annet: Gutta mine ble såååå mye bedre i huden når vi ga dem dobbel dose med omega...(husker ikke om det er 3 eller 6) Det het hvertfall Eskimo Kids og smakte tuttifrutti og fås i vanlige dagligvarehandel. Er ikke noe moro med barn som klør, men en liten trøst er det at de fleste vokser det av seg. Nå er de 4 og 6 år og de har bare tendenser til tørr hud om vinteren. (men hvem har vel ikke det...) Lykke til!
WP-TLogPeanut Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Hei, tusen takk for tipsene Har atopisk eksem selv,og takler ikke ull på huden,men tenker jeg skal prøve det de har på Cubus,med bomull inni,det må jo være kjempesmart! Er den flytende den Eskimokids? Får håpe tuppa er heldigere enn meg og vokser det av seg ja Tusen takk skal du ha.
d",)~^~^~ Skrevet 9. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2006 Den er flytende, ja. Og pga smaken var det aldri noe problem å få dem til å ta det, de gapte etter mer :-)
Blomman Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Den ubehandlede merinoullen til nøstebarn klør ikke.På nostebarn.no står det litt om atopisk eksem og mener jeg
WP-TLogPeanut Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Tusen hjertelig takk for dette tipset Synes faktisk at TL har blitt bedre i huden sin også Nå er hun mest bare tørr liksom , hender veldig sjelden at vi må smøre kortisonsalva på mer enn småflekker.. Og hun smiler når hun ser flaska , og gaper når skjeen kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå