Gå til innhold

November damer hvordan har dere det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv termin 12 november, men skal ha ks den 2 nov..Men tviler på at denne holder seg inne så lenge..Sliter med sterke kynnere og jeg kjenner modningsriene tar godt i..Sukk er bare i uke 31.32 i morgen.

Håper jeg klarer å knipe igjen i 4 uker til ,men begynner å bli bekymra for at dette blir september barn...

Hvordan har dere andre det ?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Hei :)

Så heldig som får i begynnelsen av november.. jeg venter min første 25 nov og må helt sikkert gå til desember og vel så det!!

Jeg er i uke 30 og har så og si ikke vært plaget av annet enn halsbrann på natta..*hat*

rart siden alle venninene mine spådde DEN bekkenløsningen på meg siden jeg er 181cm.. men har hverken kynnere, bekkenløsning eller noe..

Håper da inderlig ungen din holder seg inne til hvertfall oktober..

hvordan blir det med ks da?

Skrevet

hei idefix...

har opprinelig termin 8 november... men sliter med mye nedpress og de siste dagene har jeg skikkelig tøffe kynnere ... slitsomt...

livmortappen min er nede i 1,5 cm... så det kan nok kanskje bli septemberbarn på meg og.... håper på å greie å knipe noen uker til...

men jenta er bestemt innim magen get....

var på ul igår og hun veier ca.. 2300 nå,,,

godt å se at det ikke bare er meg som sliter litt dette svangerskapet....

lykke til...får håpe du greier å knipe litt til du og...

Skrevet

Jeg har termin 23. november. Går tålig greit, men har vært utrolig trøtt gjennom nesten hele svangerskapet.

Jobber derfor bare 70 prosent, å det fungerer kjempefint! Kjenner bra liv også ja - lille prinsessa vår er skikkelig aktiv.

Dette er vårt første, og veldig etterlengtede barn!

Skrevet

Jeg var på sykehuset for nesten 2 uker siden da var livmorhalsen normal 4 cm..Men i går og idag har det tatt skikkelig i,Kjenner hvordan det river i underlivet...Så tipper min har flata bra ut nå.Men nekter å reise på sykehuset ennå..se det ann noen dager til.Men kommer det slim og blod reiser jeg selvsagt med en gang...

Jeg må innlegges på ett sykehus 7 mil fra der vi bor om denne krabaten ikke holder seg inne 1 mnd til..Begynner å få panikk delux:0(

Vi får knipe igjen gigi...Håpe på at vi iallefall når oktober .

Om fødselen starter litt før ks datoen blir det ks alikavel sa legen til meg.

Skrevet

Jeg er skikkelig gretten i dag! Og svigerinne er på besøk og hun er innimellom forbanna teit! Og hun skal bli til søndag! Hnnnnnnng! (Hun trengte bare 30 min etter ankomst i går kveld for å gjøre meg irritert nok for hele helgen..)

Ellers alt flott! Med unntak av at bebis liker forelesning like lite som meg, så på alle forelesninger har jeg en eller annen kroppsdel trykket opp i ribbena, ikke så deilig. Men da har jeg jo en unnskyldning for å ikke gå på forelesning. Hm, ja også er jeg så godtesyk at det gjør vondt. Herlig.

Alt flott ellers ja :) haha!

Skrevet

Sinna jeg og..og skal i mange lag denne helgen-jippi...

Skrevet

Har termin samme dag som deg Idefix. Det går egentlig veldig bra med meg, og jeg jobber fortsatt 100 %. Jobbet natt til i dag, og da hadde jeg grådig vondt i magen på slutten av natten.. tror kanskje det var luft i magen som jeg ikke fikk ut..( litt flaut.dette.). men det gjorde veldig vondt. Låg i sengen å grein da jeg kom hjem i dagtidlig. Hadde heldigvis ikke vondt da jeg stod opp igjen i dag.

Nå skal jeg bare nyte frihelgen min :) Tror jeg skal gå til frisøren i morgen å fikse litt på håret mitt :)

Skrevet

Hei, idefix - og takk for omtanke inne på skravle.... :-)

Formen ellers er tålig grei, har BL og halsbrann - og sliter med å få i meg mat (spess nå med tannpine), men ellers OK. Har hatt samtale med jordmor, og er optimist og tror det blir vanlig fødsel, med termin 4. november. Er fortsatt svært redd i perioder, og får av og til panikk og gråteanfall ved tanken på vanlig fødsel. Andre dager blåser jeg bare av meg selv, og er ovenpå. Men i og med at jeg har ro og støtte rundt meg nå, tror jeg at jeg vil prøve. Føler at jeg er sterk nok til å ta den påkjenningen nå, liksom. Skjønner godt din avgjørelse, nok er nok - og man trenger optimale forhold ellers om man skal håndtere angsten og usikkerheten i forkant, Tror du har tatt et klokt valg - alt som har skjedd i betraktning! Håper bare babyen din ikke stresser mer nå, da...? Men du får jo fremskyndet KS også, om nødvendig vel?

Skrevet

Hmmm innlegget jeg skreiv til deg sunnivamamma ble borte..Prøver igjen.

Jeg hadde en drømme fødsel på nr 2.Hadde jeg vært garantert en slik fødsel så hadde jeg ALDRI tatt ks.

Men siden 3 fødselen ble psykisk tøff orker jeg ikke en fødsel nå.

Forstår så alt for godt hvordan du har det..Det er slik du beskriver jeg har hatt det før alle fødslene mine..Men på nr 3 small jeg fullstendig..Orker ikke den smellen en gang til.

Blir spennende å se hvem av oss som får først.

Om fødselen starter litt før ks datoen blir det ks alikavel det sa legen min til meg.

Lykke til alle sammen gleder meg til å ha følge videre siste ukene nå :0))

Skrevet

Heisann. Terminen her er 8.nov. Har det i grunnen veldig bra, men begynner jo å kjenne at ting begynner og bli tyngre og slitsomt. Har noen ganger noe som kjennes ut som luftsmerter nederst i magen, noe som er ganske så ubehagelig...

Ellers har lille Dennis (som han skal hete) lett for å holde mora si våken om nettene. Ikke så lett å finne den gode sovestillingen lenger heller....

Bortsett fra det, skal jeg ikke klage. Gleder meg bare masse til han skal komme, så vi kan bli kjent med hverandre. Er såååå spent på hvem som ligger der inne....

Skrevet

heihei :)

jeg har termin 6 november, og formen er elendig for øyeblikket. det er pga influensa :(

ellers går det bra tror jeg....hehe. kjenner ikke til noe særlig me kynnere, men merker jeg begynner å bli sliten og tung i kroppen ja.

så har det blitt litt mer stille i magen....ikke de samme sparkene, men mer gneking og kaving :P

har en følelse på at jeg kommer til å føde før....jeg er blitt så sinnsykt stor...og om jeg vokser noe mer nå så tror jeg at jeg er sprekkeferdig :)

Skrevet

Jeg har termin 13 november... formen er vel sånn midt på treet... har begynnt å bli litt uvel, ikke så lyst på mat, er sliten og trøtt... Har halsbrann og jeg sliter også med å finne en bra sovestilling... det tar helt av i magen så fort jeg slapper av litt... Men jeg jobber fortsatt 100% og jeg nekter å gi meg ennå.....

Skrevet

Felles skjebne, felles trøst er det jo noe som heter. Jeg er også redd for å føde for tidlig, har termin 10. november, men vil så gjerne holde de inne i allfall fram til midten av oktober.

Guttene er _veldig_ livlige, jeg har mye kynnere, noe ryggvondt, halsbrann og har de siste dagene begynt å få antydning til bl. I går fikk jeg ikke sove før klokka hadde pasert 03... slitsomme greier. Også er jeg gigasvær da...

Skal på kontroll neste fredag så da får jeg se hvordan det ligger an. Kontroll hver uke etter den tid, og det er jo betryggende.

Vi får knipe igjen litt til!

Skrevet

Rart... jeg også er redd for at noe skal skje... at fødselen skal starte altfor tidlig ol... er en ekkel følelse.. Er jo bare 30+4 så jeg vil jo at vesla skal bo i magen en god stund til fremover. Har hatt mye kynnere siden 14 uke, lavt blodtrykk(bedre nå), liten vektoppgang(men håper ikke det betyr noe) bl... men jeg er så glad for å ha kommet så langt som jeg har nå, og bare håper så utrolig mye at dette vil gå bra og at vi får en lykkelig slutt på svangerskapet. En ferdigvokst lita jente som er frisk og rask og som vi kan ta hjem og overøse med kjærlighet og omsorg.. ja,jeg sliter litt med angst for at det skal gå galt...har mistet to før og er redd jeg skal oppleve det igjen...

Vi må hjelpe hverandre med å knipe igjen til hvertfall 4 uker før termin... det må være målet, hvertfall for min del...

Skrevet

hei har termin 25 november.

har noe sinsykt halsbrann og brekninger. har hatt perioder med en del kynnnere men det har gått fint den siste uka. men har da sef hatt, vondt i rompa hofta stivner liksom blir vont å bevege seg, klarer ikke bevege meg normalt. jaja det er det man får for å holde på med det man ikke skal. (snakker ikke om sex her altså, men om ved. må jo ha det klart til vinteren. har ikke løftet og bært så mye men dog) tror ikke det er bekkenløsning egentlig men en antydning og at jeg er skikkelig støl. hadde bekkenløsning sist så er enormt redd for å få det denne gangen.

ja og så klør jeg på magen, spes ved navlen og jeg smører og smører for å få det til å roe seg. men men.

skal ikke klage for jeg vet om de som faktisk har det helt jævlig og ikke kan gå.

skal på ul på mandag, og da kansje vi får vite kjønn på nurket. har begynt å håpe på jente dette fordi jeg og mannen min ikke kalrer å bli enige om gutte navn. men jeg har jo hele veien trodd det er en gutt og tror vel det egentlig fortsatt det er vel derfor det er så vanskelig med guttenavn da.

Skrevet

Hei alle sammen,

dette var en etterlengtet tråd -jeg synes jeg bare har sett sept/okt klubber her ute... Gøy å få litt statusrapport fra dere som også skal ha i november, selv om ikke alle historier er like optimistiske. Idefix - knip igjen så lenge du kan, håper det går bra..

Selv har jeg hatt et veldig fint svangerskap til nå. Jobber 100 %, har ikke lyst til å gi meg på det selv om jordmor mente det kunne være lurt å trappe litt ned pga plager i bekkenet.. Har kontorjobb, så jeg mener jo selv at jeg er fullt ut kapabel til å utføre en god jobb! Men vi får se hvordan det utvikler seg. Har termin 11.11 (som deg Pling79;-)), og gleder meg i grunn bare til fødselen. Eller; ikke til selve fødselen, men til møtet med min lille prins. Dette er min første, så det blir litt: " det man ikke vet, har man ikke vondt av..". Aner ikke hva jeg går til, jeg - og synes det er så mange av dere som synes å ha så kunnskap om alt mulig.. Må vel sette meg inn i det snart.

Ellers status; litt halsbrann, litt smerter i bekken hvis jeg belaster det mye, litt trøttere og slitn enn vanlig, litt ensom av og til (selv om jeg sikkert ikke har noen grunn til det..) og av & til gråter jeg av serier som McGyver. Hjelpe meg.

Hvis det er noen novemberjenter som bor i Oslo og har lyst til å dele erfaringer eller tanker over en kaffekopp eller bare en chat en dag, så gi lyd..

Sov godt alle sammen!

Skrevet

Hei Idefix!

Håper du klarer å knipe igjen litt til da. Uansett så er du jo over den mest kritiske perioden når det gjelder hvordan knøttet kommer til å klare seg utenfor livmoren din.

Jeg sliter med bekkenløsning så det holder. Får bare gå til og fra fysioen nå ellers ligger jeg på sofaen. Kjipt for det er vondt også savner jeg jobben min så ille. Skulle ønske bekkenet ble såpass at jeg kunne jobbe litt og se noen andre mennesker i løpet av dagen. Jeg blir rett og slett grinete i humøret av å ikke kunne gjøre noe. Ellers har jeg litt halsbrann, lavt BT og merker at magen presser på lungene. Etter å ha lest listen med novemberdamer før meg her er det visst litt av hvert av skavanker vi må slite med alle sammen om dagen.

Vi får bare stå på og holde ut for premien nærmer seg.

Idefix: Knip igjen til oktober!

Sunnivamamma: Håper det ordner seg med tanna di. Du har min største medfølelse. Jeg måtte også trekke min rotfylte tann til slutt midt i svangerskapet pga betennelse ned i kjevebenet. Vondt og kjedelig. Det verste er at en ny tann koster 20 000kr:-( Godt det er den nest bakerste jekselen!

Skrevet

heisann damer!

har selv termin 15 november,noe jeg syns går fryktelig fort nå. alt er klart til spiren kommer og vi gleder oss masse. sliter med BL og masse kynnere. ellers er formen bra. begynner å bli merkbar stor nå, og koser meg med magen:-) (det er jo ikke bare kos da....må gå sidelengs ut dusjen,vanskelig å få på skoene mine, tungt å puste...men ALT er verdt det!) vi har slitt en del år for å klare dette,så litt vondter er helt greit:-)

skal selv føde på st.olav. flere?

Skrevet

Hei alle november-damer!

Her har vi termin 5.november. Formen er bra med unntak av BL, rygg- og litt beinplager under mye belastning så nå ble det 50%sykmelding siden jobben min går ut på å gå, bære og bøye seg konstant hele dagen. Ellers er formen nesten litt for bra, plages ikke av annet et vannvittig til søt-behov..... Har så lite plager at jeg har ligget våken i natt og vært bekymret for om alt er bra. Syns knøttet sparker lite, ingen kynnere som jeg har lagt merke til osv osv... Bare håper alt er bra der inne. Alle prøver er jo fine, og jordmor sa hjertelyd etc var helt fint på torsdag så får vel bare slå meg til ro med det:) Gleder meg til å bli ferdig jeg nå, få andre ting å bekymre seg over som amming og bleieutslett og våkenetter... tihii.... Skal bli godt å se det lille underet i magen ihvertfall!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei alle novembermammaer!Dette er mitt tredje svangerskap, og desidert det mest trøbblete...Oppkast i nesten sju måneder er ikke særlig hyggelig!Men nå nærmer det seg slutten...skal ha KS 22.11, og det ser jeg bare frem til. Idefix: Jeg leste en plass at du sliter med mange kynnere og smerter i underlivet. Akkurat som du revner...Jeg har det akkurat på samme måten. Kynnere både dag og natt uansett aktivitetsnivå. Og litt for ofte merker jeg det river i underlivet. Svært vondt!!!Jeg har trodd at dette kanskje har noe med begynnende bekkenløsning å gjøre, men der tar jeg kanskje feil??Det kan jo umilig være fødsel som nærmer seg?Får litt panikk på tanken.Er jo bare 29 uker på vei!

Skrevet

Hei! Har ul termin 15. nov, og min egen den 3. nov. Tror mest på min egen... Har det kjempefint jeg! Noen dager er jeg i superform, mens andre dager kjennes det ut som at jeg har gjort voldsomme ting og er helt utslitt fra morgenen av:) Har vel de småplagene som er vanlig, men har ingenting å klage over! Trives med masse bevegelser i magen, og gleder meg veldig til han kommer ut. Skal bli så koselig å møte han!

Flott å være gravid!! lykke til alle!

Skrevet

Hei!

Har termin 27/11 men det blir ei lita keiserinne 17/11. Gleder meg utrolig mye. Har det egentlig veldig bra men søvnen er det så som så med og hun elsker å begynne å røre på seg om natten. Utrolig aktiv, sønnen vår var ikke sånn, så det blir nok ei skikli aktiv lita jente:-)

Skrevet

Hei

Jeg har termin 21/24. november og håper jeg ikke går over. Jeg satser på effektiv fullmåne den 20. Uansett setter de meg igang 4 dager over, og ikke 14 som i Norge! Jeg har startet fødselsforberedende kurs nå og det er litt greit å treffe andre med stor mage og få informasjon fra jordmødrene.

Jeg har litt vondter i bekken og rygg, går som en gammel kone og stønner som en også hehe. Hormonene svinger som vanlig, jeg gråter og får raseriutbrudd om hverandre, men det er mye mindre nå som det ikke er 100000000000000000 grader(hater varme og sol!!). Jeg nekter å gå ut uten god grunn for da må jeg opp alle trappene etterpå og vi bor i 4.+5. uten heis.

Hadde et snev av halsbrann men det gikk over, så jeg priser meg lykkelig som ikke har det så ille tross alt! Høres helt forferdelig ut når andre snakker om spying i månedsvis, krykker, være sengeliggende, osv.

Jeg gleder meg også til å møte lille gutten vår(kanskje Marius), og jeg koser meg av og til med å sitte og se på de klærne vi har så langt, og i går kledde jeg til og med på en pingvinbamse jeg har og testet babysetet! Sambo trodde jeg var gal, men nå kan jeg stille lengden på sikkerhetsbeltet og ikke han, så hah! :P

Skrevet

Jeg har termin 12. november i følge ul, men min egen følelse sier at terminen skulle vært ca ei uke før. Man vet jo aldri når den lille bestemmer seg for å poppe ut, jeg kan jo gå på overtid likevel...

Har hatt et veldig fint og greit svangerskap, kjenner det litt i ryggen og beina nå, blir fortere sliten og stiv og støl av å sitte/ligge i ro.

Gleder oss veldig til å treffe den lille jenta vår, 9 uker er jo så lang tid!! Vi har det meste klart - vogna kommer i porsjoner fra tyskland, nå mangler vi bare sportsdelen til quinnyvogna - og senga skal vi også kjøpe denne uka.

Håper det står bra til med alle dere andre novemberdamer også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...