braveheart Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Jeg ammer jenta mi stort sett hver time på dagen/kvelden(pumper meg dersom hun sover lenge)Hun sover minst 12 timer på natta uten å spise.Føler at hun aldri får nok mat av puppene,derfor får hun ei flaske pumpamelk eller mme på ettermiddagen og før hun legger seg.har ikke lyst til å vekke henne på natta-så det jeg lurer på er om melkeproduksjonen tar seg opp dersom jeg står opp på natta og pumper meg.Jeg pumeper alltid før jeg legger meg(23-24 tiden)og tenker å stå opp for pumping i 4 tiden.tror dere at det gjør sitt for at jeg får mere melk? hvor lenge skal man egentlig pumpe?må man starte på 1 på pumpemaskina og jobbe seg til max? Er takknemmelig for svar:)
nattinatt Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Du kan amme ho når ho sover.Ho våkner ikkje.Det har eg gjort,og gjer med mine to minste.Ammer før eg legger meg.Lykke til.Klem
-pixie- Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jeg ville også prøvd å amme henne i søvne, mange babyer spiser godt bare de kommer i kontakt med pupp. Bare legg henne til, gni gjerne brystet mot kinnet hennes, og du skal se hun gaper:o) Når jeg ønsker å øke produksjonen min pumper jeg i tillegg til å legge til oftere. Hos meg holder det å pumpe en til to ganger i døgnet, et par døgn, i tillegg til ammingen. Da øker det ganske kraftig. Jeg har dobbeltpumpe, det er mer effektivt, og pumper ca. 10 minutter. Det er nok. Jeg har pumpen på høyeste effekt hele tiden, men stimulerer utdrivningsrefleksen før jeg begynner. Det gjør man ved å rulle brystknoppen forsiktig mellom rene fingre. Og du, nyt at du har et barn som sover om natten, du er heldig! Jeg ville ikke stått opp om natten for å pumpe- da blir du unødvendig sliten. Prøv heller å amme henne i søvne før du legger deg, og evt. pumpe litt etterpå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå