anlej Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Gutten min har tullet med puppen siden forrige helg. Enten så begynte han å hylgrine før han hadde smakt puppen, eller etter 5 min. Hadde bare lagt på seg 70 g på ei uke og hadde ganske tørre bleier. Var på helsestasjonen og fikk nesespray, og brukte denne fram til i går. Da begynte ting å gå seg til syntes jeg, og bestemte meg for å prøve uten sprayen igjen. Var på helsestasjonen i dag, og da hadde han lagt på seg 60 g siden tirsdag. Er det lite, eller passe? Men nå har han begynt å tulle igjen. Matet nå for en halvtime siden, og da begynte han å sutre etter 5 min på pupp, og da jeg la han over til det andre brystet hylgrein han og ville ikke ta puppen. Da sprayet jeg meg,ventet 5 min og prøvde igjen. Da spiste han, men tok litt småpauser innimellom. Jeg har vel nok melk? Er den bare litt tung å få fram, eller burde jeg prøve ammete? Har vært rolig i halvannen dag, men kjenner jeg begynner å bli stresset igjen...
Blomman Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Du må nok fortsette med sprayen- men du kan og prøve lecithin kapsler for å få melken til å renne. Behandling ved tilstoppede melkeganger er 3000-4000mg pr dag - vedlikehold - 1200mg pr dag. Prøv først med 1200mg - øk hvis du trenger mer. Melken renner lettere om du tar lecithin. Normalvektoppgang er 120-210 gram/uke - men husk det går i rykk og napp så ikke bekymr deg for mye.
anlej Skrevet 8. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2006 Hvor får jeg kjøpt lecithin - og trenger resept? Tror du jeg har tilstoppede melkeganger? Han suger fint om natta, men det er på dagtid han er mest misfornøyd... Hvis jeg tyder svaret ditt rett Blomman, så har jeg nok melk, men den har litt problemer med å komme frem? Da trenger jeg kanskje ikke ammete da? (liker nemlig ikke te, men tar det gjerne hvis det hjelper gutten min til å bli fornøyd)
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Lecitin er et helsekostprodukt (kjøpes i helsekostbutikker), og du trenger derfor ikke resept. Sørg for å kjøpe et merke med lecitin som inneholder nok mg pr kapsel, så slipper du å ta så mange. Jeg bruker merket Kloster, der hver kapsel inneholder 1200mg. I starten tok jeg en kapsel mrg, en til lunsj, og en til middag / kvelds (skal tas sammen med mat), nå holder det med en til frokost og en til middag. Vedlikeholdsdose er 1200mg, men jeg trenger nok en høyre dose (2 kapsler tilsammen 2400mg) lenge enda, men dette varierer fra person til person. Prøv deg frem du, du merker fort hvor mye du trenger for at barnet skal die fornøyd (og puppene bli skikkelig tømt, og du ikke få vondt, hvis det er et problem i tillegg) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå