Gå til innhold

For lite bevegelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg er en førstegangs og er nå 23+5

Jeg begyndte smålig å kjenne bevegelse allerede i slutten av uke 14.

Men nå har det bare blitt mindre og mindre bevegelse der inni...

Trodde det skulle være omvendt..?

Nå kjenner jeg av og til... er jeg heldig kjenner jeg det 1 gang pr dag, men av og til går det en dag og 2 før jeg kjenner det igjen... er dette normalt så sent i svangerskapet?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har det litt på samme måte selv, er i uke 23+5. Gikk en hel dag uten at jeg kjente noe, ble skikkelig bekymret. Var til jordmor dagen etter og alt stod bra til. Tror de sover i lengre peioder på dette stadiet, så jeg tror det er normalt at det er litt rolig. Hvis det går mer enn to dager hadde jeg nok ringt jordmor å spurt om jeg kunne få komme å høre fosterlyden for sikkerhets skyld.

Skrevet

*puster lettet ut :)*

Ja jeg har sånn der babywatcher, så av og til når jeg er veldig bekymret så hører jeg litt på hjertelyden. :)

Men godt at jeg ikke er alene om dette da :)

Ja det er vel kanskje det at de sover litt mere nå :)

Takker :)

Skrevet

Hvor får du kjøpt sånn babywatcher og hva koster det?

Jeg er kun i uke 15, når kan jeg forvente å kjenne noe liv?

Har litt vondt i magen av og til, får noen knip-smerter rundt navlen, er dette normalt?

Takk for svar:-)

Skrevet

første-27

Heisann :)

Babywatcher får du kjøpt på internet :)

den koster 1090,- tror jeg :) Er litt dyr men tro meg- det ER verdt det! ;) Så om du noen gang bekymrer deg for om det er liv så kan du bruke den og finne ut om hjertet slår eller ikke ;)

ps. men om du ikke finner hjertelyden med en gang så ikke få panikk.. det tar litt tid før du klarer å finne den til å begynne med ;)

Jeg kjendte liv i slutten av uke 14, men det er litt uvanlig til førstegangs å være..

Men SENEST i uke 26 skal du kjenne noe.

Men du kommer mest sannsynlig til å begynne å kjenne noe innen 3 uker ;) en bobblende dunking nederst i magen (ved trusekanten ca)

Og det med smertene rundt der ved navlen, det vil jeg tro er ganske så normalt :) det samme hadde/har jeg :)

Det er livmoren som strekker seg, og vokser seg større ;) så det er nok helt normalt ;)

håper dette var til noe hjelp :)

Mvh Heidi :)

Skrevet

Angående å kjenne liv så var det veldig rolig hos meg i uke 23 + 24, ihvertfall i forhold til hva det hadde vært. Er det ikke ganske vanlig at babyen begynner å sove mer på denne tiden? :) Tror det ihvertfall...

Skrevet

Har det på samme måte, kjenner mindre og mindre for hver dag som går, og når noe som kan være et spark registreres, blir jeg usikker på om det er babyen i det hele tatt, men istedet bare innbilning eller luft i magen eller noe...veldig frustrerende...Samboeren min kan bare glemme å få kjenne liv ennå. Er i 22. uke.

Var på kontroll for noen dager siden og da var iallefall hjertelyden fin!

Men siden vi er flere som har det på samme måte, er alt sikkert bare fin-fint! Kanskje vi får deilige små babyer som sover godt og lenge også når de er kommet ut!!

Skrevet

Har selv kjent liv siden uke 15-16..... Er i 21 uke nå...

Men kjenner mest når jeg har lagt meg rolig i sengen på kvelden...

Sånn er det iallefall for MEG!!!!:)

Skrevet

huff, den linken ble jeg iallefall urolig av å lese. Vurderer å ringe legen på mandag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...