3barns-mamma:) Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Babyen på 9 uker er forkjølet-bare tett nese og litt rennende øyne,ellers i fin form.Mangler saltvannsdråper akkurat nå og lurte på om øyebadevann(uten tilsetningsstoffer-1ml inneholder 9mg natriumklorid) kan brukes?Er det ikke akkurat det samme innholdet?Har noen mulighet for å sjekke sine saltvannsdråper-innholdsfortegnelsen? På forhånd takk:)
Bellanotte Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Ja du kan bruke øyebadevann. Sitter her med Miwana nesedråper saltvann og leser på pakningen at de inneholder 0,9 % natriumklorid som skal vel tilsvare 9 mg. så det er akkurat det samme Vel bekomme
Hame ble født Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 0,9% natrumklorid , dinatriumforfatdihydrat, kaliumdihydrogenfosfat, vann PH 7,2 ammer du bruke morsmelk! Er du usikkert ring apotek
3barns-mamma:) Skrevet 8. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2006 Åh,tusen takk:)Det virker jo som om det er tilsvarende produkt.. Tør jo ikke ta noen sjanser med lillemann..
3barns-mamma:) Skrevet 8. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2006 Kanskje best å ringe apotek likevel..tenkte ikke på det jeg:)
Gjest Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Om du har morsmelk er det det aller beste.
Hanne Elise Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Det er akkurat det samme. Bruk morsmelk hvis du får til. Jeg gikk tom for saltvann en gang og brukte vanlig vann fra springen, det fungerte fint det og.
M@mmamøh Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Det er det samme sa hu på apoteket til meg da jeg skulle kjøpe øyeskyllevann til babyen da han hadde øyekatar. Hun kom med miwana saltvannsnesedråper isteden for fordi de er mindre pipetter. Trengte ikke å åpne en stor en hver gang
mai mammaen til to Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 men om du ammer er det mer effektivt å sprute litt melk i nesen...
allergibarn Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 det er akkurat det samme, jeg fikk øyebadevann da jeg ba om nesedråper på apoteket - fordi de var tom for nesedråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå