Tre gutter, en jente og spire Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Den er ikke før neste søndag.. jippi.. da er jeg 14 dager over termin. Og det er hele 9 dager til. Ikke nok med det, da blir det iallfall 2 dager til før de vurderer å sette i gang noe som helst Og jeg som håpet å føde i løpet av kommende uke (er 5 dg på overtid i dag) Nå har jeg mistet motet. Må liksom være ferdig neste uke pga div aktiviteter med søsken og foreldremøte...så da skjer vel ingenting førstkommende uke. I dag er det ingen kynnere eller menssmerter heller. Trodde månen i går ville hjelpe. Tenk at fødselen føles lengre borte nå enn for tre uker siden Irriterende å være i såpass god form. Særlig siden humøret peker mot PMS.....
Winterlady Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Skjønner deg godt ja! Er 8 dager over selv. Har time på sykehuset mandag for sjekk, men på Bærum sykehus setter de ikke i gang før man har gått mer enn 3 uker over..så da hjelper det jo ikke mye. Dro derfor til jordmor for modningsakupunktur i dag, og hun sa at jeg ikke var moden- og hun kunne si sikkert at det IKKE ble fødsel nærmeste dagene...så PMS humør har jeg også ja :/! Vi får trøste oss med at det ikke kan være lenge til vi holder babyene i armene nå nå...
Gjest Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 I statens sine skriv til sykehusa anbefaler de ikke mer enn ti dager over tid.Det sa gynekologen min til meg.Men de fleste venter alikavel til en er 14 dager over.Men på haukeland har de mistet noen babyer på overtid så der går en 10 dager over sa han.Mens i oslo nekter de å høre på anbefalinger og lar de gravide gå nesten 20 dager.Om du ikke klarer psykisk å gå så lenge på overtid så sett foten ned. Jeg gikk 15 dager første gangen og aldri mer.
Gjest Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Mer en tre uker ???? Det er ikke lov pga dødligheten stiger etter dag 11..Ikke for å skremme livet av dere, men dere bør sette foten ned etter 14 dager iallefall !
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Kjære Yenni! Vet at det kanskje bare provoserer at jeg svarer (som fødte 3 dager FØR tiden) - men jeg vil bare si at jeg håper det snart setter i gang hos deg, og at du slipper den overtidskontrollen din. Masse tanker og klemmer til deg fra,
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 9. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2006 Hei Blir selvfølgelig ikke provosert over at noen tenker på meg. Hva mer kan man ønske seg :) Måtte i såfall være å føde før neste helg.. Tror forresten svigerfar sliter mer enn meg. Han tørr nesten ikke gå og legge seg om kvelden lengre. Sier det er værre å bli bestefar enn far.. Synes han er søt jeg. Mamma kommer i dag for å oppmuntre meg, og søster med mann og mitt nydelige tantebarn på 2 mnder kommer på middag, så da går vel denne dagen også. Takker for oppmuntrende ord... Klem
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 9. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2006 Hei igjen Kanskje vi ender opp med å møtes på sykehuset da De ville ikke titte på meg før 14 dager over tiden på Bærum, så da har du faktisk vært heldig å få time så snart!! De venter iallfall 16 dager over, men har hørt om flere som har nærmet seg 3 uker ja. Men selvfølgelig, det kommer an på hvordan baby og mor har det.. Jeg har det fysisk sett dessverre litt for bra, så jeg må nok pent vente Men innen september nærmer seg slutten, da har vi iallfall fått den lille...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 9. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2006 ...jeg vet, men de styrer med ganske sterke hender på føden på Bærum. Sånn har det alltid vært.. Skjønner ikke at det er verd det å risikere ett lite liv, men de ønsker en naturlig start på det meste. Men, når det er sagt, alt annet på Bærum har jeg vært strålende fornøyd med!! Både behandlig og omsorg..
milde Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Huff! Jeg får angst om jeg skal gå så lenge over. Jeg skal også føde på Bærum og jeg nekter å gå 3 uker over. Hadde termin i går og har vært klar lenge. ER redd også jeg blir regnet som om jeg er i god form. Har bra blodtrykk og ingen spes. utslag på urin. Vil føde nå snart!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har gått til modningsakupunktur, og tror jeg får ta meg en tur dit igjen hvis dette drar ut. Er skremt av at de lar deg gå så lenge over. 3 uker er lenge!!!!!
Winterlady Skrevet 9. september 2006 #10 Skrevet 9. september 2006 Hei Yenni! Du skal føde på Bærum du også ja...kanskje vi ses ?! Har selv vært veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk da jeg oppsøkte dem i uke 37 pga lite liv i over 24 timer- selv om babyen plutselig sparket så hele magen ristet da jeg endelig kom frem, og jeg var utrolig flau..he he. Maste meg til litt tidligere overtidskontroll fordi jeg er 1.56-57 høy, og legen i uke 37 på UL estimerte henne til å bli nærmere 4 kg ved termin- så jeg er nå redd for å føde en gigantbaby på nærmere 4,5-4,7 kg og bli halvt invalid etter fødselen(noe som IKKE må skje da jeg blir alenemor..). Så jeg håper de tar meg alvorlig på mandag. Hvis de på din overtidskontroll ser at babyen er større enn snittet, eller at fostervannsmengden er høy eller lav- så bruk det som et argument for å få dem til å sette deg igang..! Våknet i natt av sterkere menssmerter enn før, så det virker som om akupunkturen jeg tok i går ihvertfall var godt for noe . Håper helst på naturlig fødsel så snart som mulig, selv om vondtet må ta seg opp myye for at det skal skje. Var inne og sjekket retningslinjene for svangerskapsomsorgen, og det eneste det sto der var at de anbefalte igangsetting etter 14 dager- men at det var opp til hvert enkelt fødested. Masse lykke til, og hold oss oppdatert !
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 har selv født på Bærum og vet hvor opphengt i naturlige fødsler de er der....men jeg var fornøyd med de.... Men jeg hadde fått hetta av å være så overtidig....Og siden det er fritt sykehusvalg hadde jeg ringt sykehuset i drammen og hørt med de. Dere må nemlig ikke føde på bærum, selv om det er søkt plass der.
Frk. Fryd Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 Bare for å pirke litt så er man ikke på overtid før man er 14 dager over termindato. På samme måte er ikke barnet pramatur om den blir født 14 dager før. Jeg fødte 6 dager på overtid - 20 dager over termin! De prøvde å sette igang 18 dager etter pga at det begynte å minke med fostervann. Alle må mene hva de vil og jeg vet det er ganske tøft for mange å gå langt over, men jeg tror nå de gjør det beste de kan på sykehusene. Jeg hadde hvertfall ikke mer greie på dette enn de hadde og de vil for all det ikke at det skal gå ille for verken mor eller barn. Jeg fødte ogå på Bærum og jeg vet de venter lenge med å sette igang fødsler der, men jeg har ikke hørt om en statistikk som sier at det er flere barn der som ikke overlever fødselen enn andre sykehus. Bit tenna sammen damer. Når den lille hjemmekjære mammadalten endelig kommer ut, er alle dager over termin glemt... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå