Gå til innhold

Uoppdagede tvillinger??

Tredje nurk underveis

Anbefalte innlegg

Begynner å lure ... Tanta mi fikk tvillinger, og det var det ingen som oppdaget før tre uker før termin ... Jeg har bare en uke igjen til termin (UL-termin ble to uker før min egen) og begynner å lure som bare det. Babyen ligger annerledes enn det som er vanlig for en baby. "Det" som er i magen min har "løse deler", dvs. bein/armer langt ut på hver side av magen, og kulen på magen er ganske bred. Hodet til (den ene?) babyen ligger ned, men har ikke begynt å synke nedover i bekkenet, ei heller festet seg. (Er førstegangs) Skal til ekstra UL på mandag for å sjekke leiet og størrelsen på babyen, om kanskje morkaka ligger i veien for bekkenet, eller om baby er veldig stor.

Jeg var kvalm med oppkast fram til uke 25. Og jeg har hatt lavt blodtrykk, vært svimmel og veldig trøtt i svangerskapet. Tegn ...??

Dere som venter tvillinger, hvordan kjenner dere at babyene ligger i magen? Har dere spark på hver side av magen og store bølger midt oppå magen? Ligger en baby oppover og en baby nedover? Hva tror dere?

Fortsetter under...

Ja, føler meg litt hysterisk akkurat nå, men det er visst 3% av tvillingsvangerskapene som ikke oppdages på tross av ultralyd. Kan jo også legge til at jeg ikke har hatt mer enn den ene ultralyden, og jordmor har bare lyttet på fosteret med gammeldags jordmorstetoskop. Men selvfølgelig er det liten sannsynlighet for at det er mer enn en. Bare lurer litt ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...