Gjest Skrevet 8. september 2006 #1 Del Skrevet 8. september 2006 Heisann, Jeg var med min åtte uker gamle gutt til osteopatbehandling for et par dager siden, fikk tips om at dette kan hjelpe på urolig barn/kolikk. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til om dette har noe for seg, men osteopaten sa at han hadde en stivhet i en sene i bakhodet. Hun fikk løsnet på denne slik at hodet hans kan vris helt til den ene siden. Dessuten rettet hun opp kroppen hans, han lå tidligere i en svak bue. Selv om jeg var veldig skeptisk synes jeg at han ser "rettere" ut nå. Vil nevne at denne behandlingen var veldig skånsom for babyen. Og, han sovnet i bagen sin på formiddagen i går, noe som jeg nesten ikke har fått til før, han tok smokken litt og nå i dag fikk jeg han nok en gang til å sovne (nå i vogga). Lurer på om dette kommer av behandlingen?!? Er det noen flere som har erfaringer med osteopatbehandling? Lurer på om jeg skal ta en time til, selv om det er i dyreste laget... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6244310-osteopatbehandling-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamsidaisy Skrevet 12. september 2006 #2 Del Skrevet 12. september 2006 Har bare gode erfaringer selv :-) Fikk god hjelp mot diverse bekkenplager i svangerskapet, også har jeg hatt noe "smårusk" armene som også har blitt bedre av behandling. Tok også småen med til osteopat da han skrek og skrek + nesten aldri bæsjet. La også merke til at han alltid sov urolig, lå og gryntet mens han sov, "presset", prompet og stod i. Ikke spesielt sjarmerende lydbilde... 2 behandlinger skulle det til. Hun fant en skeivhet bak på høyresiden av nakken, en "plate" som presset på nervebaner som har med fordøyelsen å gjøre. Plutselig begynte vi å få bæsjebleier hver dag, fordøyelsen normaliserte seg, han sov m-y-e roligere og ble kort sagt en mye mer fornøyd og blid unge. Enig med deg om at det virket veldig skånsomt for baby. Min lå og sov på behandlingsbordet begge gangene. Våknet ikke en gang :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6244310-osteopatbehandling-erfaringer/#findComment-6287421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Del Skrevet 12. september 2006 Vel, min baby skrek store deler av behandlingen, men det var helt sikkert ikke fordi det var vondt. Sikkert bare uvant + at han ville til meg. Men nå, nesten en uke etter første behandling, kan jeg oppsummere med at vi har fått en roligere gutt! Her er eksempler på resultatene hittil, for de som er interessert: Dagen etter: * Sov i bagen i stua (veldig uvanlig hittil) ca. en halv time * La merke til at kroppen lå "rettere" på stellebordet To dager etter: * Sov i vugga på dagen ca. en halv time * Gikk tur med vogn ca en time, det gikk veldig bra. Han var våken, men fornøyd og skrek nesten ikke (kun litt klaging i starten) * Veldig godt humør hele dagen og kvelden * Sovnet i vugga på kvelden når vi la han ned!! (Første gang??) Tre dager etter: * Fire timers bytur med godt humør, soving i vogn i perioder * Sov i egen seng noe av natten. Vugget i søvn Etter dette har vi gått et par lange turer i vogn med godt resultat. Han smiler og prater og han er generelt helt forandret og herlig å ha med å gjøre - kan nesten ikke tro det er sant. Vi skal ha en oppfølgingstime torsdag, får se om dette holder seg, men alt tyder på at behandlingen har hatt god effekt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6244310-osteopatbehandling-erfaringer/#findComment-6295292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå