Gå til innhold

Tror gutten min (4 uker) er albino!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett hvordan "albino-babyer" ser ut???

Gutten vår er VELDIG lys! Lys i huden, lyst (og lite) hår, lyse øyevipper og øyebryn.

Jenta vi har fra før, var gyllen i huden (sikkert litt gulsot), mørkt hår (som de fleste nyfødte har) og mørke øyevipper og bryn.

Ingen av oss er lyse som lillegutt... Alle ler og sier at her har postmann vært...

Han er jo så søt og god, men jeg er likevel litt bekymret for at han er albino... Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Albinoer har vel ikke pigment i det hele tatt, så da ville han hatt røde øyne,tror jeg?

Skrevet

Stemmer det.. Så det er han nok ikke. Bare veldig lys:) KAn endre seg det der, bare å ta det med ro foreløpig.

Skrevet

Det er veldig mange nordiske babyar som er heeeilt lyse, nesten kvite i huda, har krittkvitt hår og lyseblå auge. Det er berre sånn vi nordmenn er. Ofte blir babyane mørkare i hår og hud når dei blir eldre.

Albinoar manglar alt som heiter pigment, og har derfor raude auge (som du kan sjå hos ein del kvite dyr).

Skrevet

Så mennesker har også røde øyne altså? Trodde det bare var dyra jeg.

Gutten vår har dyp blå øyne, så da er han kanskje ikke albino... Tusen takk for raske svar ;-)

HI

Annonse

Skrevet

Neida, det er det bare kaniner og sånn som har...

Her er en fin lenke om dette:

http://albinism.med.umn.edu/facts.htm

Norge må jo være stedet å vokse opp som albino, da, man skiller seg ikke mye ut, og lyset er ikke så sterkt...

Skrevet

Der ser du, så feil kan ein ta. Beklager. Skal gjere leksene mine bedre heretter :o)

Skrevet

Hehe,bra det ikke var bare meg da ;p

Skrevet

Dette måtte jeg jo bare finne ut (kjenner flere albino-menner, faktisk, kunne ikke huske røde øyne) og den lenken var den beste jeg fant...

Skrevet

menneske albinoer har ikke rosa øyne, men i ekstreme tilfeller dvs hvis di ikke har pigmenter i det hele tatt kan di ha et svakt rosaskjer i øynene.

Hvis du lurer på det kan du ta gutten din til en barnelege feks.

Annonse

Skrevet

Jo, albinoer har røde øyne. Broren til en venninne av meg er albino og har røde øyne. De er tyrkiske.

Skrevet

Jeg har ikke lest linkene som andre har vedlagt, der står sikkert alt du renger å vite, men uansett:

Jeg kjenner et par med et albino-barn og har lært følgende: For at gutten skal kunn bli albino, må både du og faren være bærere av albino-genet. Dvs. Det må være pigment-problemer i begges familier. Det er m.a.o. veldig liten sannsynlighet for å få albino-barn.

Er dere begge svært lyse med sart hud, og kanskje mye føflekker?

Nesten alle albinoer er svaksynte eller blinde. Synet kan sikkert legen sjekke på 6ukers-kontrollen på helsestasjonen.

Skrevet

Hei alle sammen.

Vi blir begge ganske brune om sommeren, og det gjør eldste jenta også, så vi har ingen pigment-broblem i familien. (Derfor synes jeg det er rart at gutten vår er så lys???)

Men det virker som han ser godt. Fester blikket og følger med på ting. Så da er det vel lite sannsynlig at han er albino...

HI

Skrevet

Jeg kjenner en liten gutt på 6 som er albino og han har røde øyne.

Ikke slike kjemperøde som kaniner har men et mørkt rødskjær i øynene. Jeg kjenner flere foreldre som er mørke selv og har helt lyse barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...