Gå til innhold

JIPPI!!! Fikk plass!


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat brev om at jeg har fått fødeplass ved Rikshospitalet!! Jeg er så lettet, for jeg har hatt en del profesjonell kontakt med overjordmor ved Ullevål. Søkte samme uke som jeg fikk vite at jeg var gravid (for sikkerhets skyld...) men var redd for at de ville returnere søknaden fordi det var for tidlig. Skal til UL 28. november, dvs i uke 18. Synes det er rart at vi får UL så sent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vel egentlig uke 19, da jeg er 18+1. Men det er lenge å vente dersom man ikke tar en privat UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk brev fra Rikshospitalet i dag :o) Grattis til oss begge. Jeg søkte da jeg var hos legen 31 aug jeg, så synes jeg fikk svar veldig fort. Deilig. Fikk UL 31 okt, da er jeg i uke 18. Skal du være med på Stork-programmet? Litt usikker jeg... Kjedelig å skrive ned alt du spiser og gjør... men skal tenke på det litt til...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fødeplasser!

Er det virkelig vanlig å søke på plass så tidlig?

Har vært gravid nesten til uke 12 før (ma), men hørte aldri noe om at jeg måtte søke om plass da. Var hos sv.skapspoliklinikk og legen flere ganger.

Hmmmmm???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skal jo søke for deg er ikke det vanlig??? jeg søkte ikke noe forrige gang, det gjorde legen min. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søker dere om plass for både UL og føde? får dere ikke komme inn dit om dere får veer når tiden er der for å føde om dere ikke har plass?

jeg forstår ikk helt dette jeg :)

eller er det kun UL?

 

bor for grisgrent til jeg til å forstå slikt ;-)

men har to byer med sykehus å velge i. velger det sykehuset med barneavdeling og uten ferge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo må man visst nok søke om fødeplass. Jeg fikk KJEMPEKJEFT på helsestasjonen da jeg flyttet fra Stavanger til Oslo, (med barn nr 2), ventet litt for lenge med svangerskapskontroll, og ikke hadde søkt om fødeplass. (CA uke 22??) Hva GJØR du hvis fødselen starter for tidlig? sa de. Jeg ANTE ikke at man måtte søke om fødeplass, tok det som en selvfløge at jeg bare kunne møte opp på Aker (de hadde i hvert fall fødeavdeling den gang) som jeg visste vi hørte til. Flyttet til Stavanger igjen i 9. måned og spurte da umiddelbart jordmor om vi måtte søke om fødeplass. Det trengte vi ikke, det var bare å troppe opp på sykehuset når tiden var inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også plass på Rikshospitalet!! :) Er kjempefornøyd!!

Er også med i STORK- prosjektet, og det er egentlig ikke så altfor mye å fylle ut.. noen få skjemaer om kostholdet de siste 3 mnd og sånn (dvs ikke hver dag, men hva man i gjennomsnitt har fått i seg) og litt om trening og sånt :)

 

Men så får man jo mange flere ultralyder og masse god oppfølging i forhold til babyen og næring den får i seg, og hvordan den har det i magen :)

 

Som førstegangsfødende så synes jeg det er veldig betryggende! :)

 

Når har dere termin?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Dytter litt på denne jeg, da jeg fortsatt er veldig nysgjerrig på terminen deres og om det kanskje er enda fler som har fått plass på Riksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har fått fødeplass på rikshospitalet. Jeg fødte der for 3 år siden pga at jeg ble smittet av toxoplasmose under svangerskapet. Da overføres man automatisk dit.. Men min opplevelse var helt fantastisk!! Nå er jeg gravid med nr 2 og kommer til å søke dit igjen! Krysser fingrene for at det går bra. Jeg fikk lystgass sist og vil gjerne ha det igjen og det får man ikke på Ahus hvor jeg egentlig "hører hjemme".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria79 m/huleboer

 

Ja har nå bestemt meg for å bli med på STORK :o) Ringte hun dama i sted for å melde meg på, men sikkert til lunsj.

 

Jeg har termin 5 april

Når har du termin?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har termin 1. mai. Vet det er vanvittig tidlig å søke, men jeg jobber innen helseforvaltningen og hadde ikke lyst til å føde på Ullevål fordi jeg kjenner overjordmor der ifm. jobben. Dessuten vet jeg at de avviser dersom du ikke søker tidlig på Rikshospitalet, og overtalte legen min til å søke tidlig. Ellers er det vel vanlig å søke ca i uke 11-12. Man får først time til UL, men da er det underforstått at man skal føde på det sykehuset siden sykehusene foretrekker å følge deg gjennom hele svangerskapet.

 

Jeg har akkurat meldt meg på STORK- prosjektet, det er jo bare supert å få ekstra UL og oppfølging! De kosholdsskjemaene er visst bare å fylle ut hvor mange brødskiver du spiser, hvor ofte du spiser frukt etc. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også fått fødeplass på riksen - termin 3. mai. dvs jeg har fått det muntlig på tlf + at brevet om UL har kommet. lurer litt på dette stork-prosjektet, noen som har erfaring og kan fortelle litt? er det ok for babyen med så mye UL?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Klarte å miste denne tråden igjen jeg da... hihi..

Men nå er jeg tilbake og dytter igjen :)

Jeg har termin 15. april så jeg nærmer meg heldigvis de berømte tolv ukene :)

Skal bli supert å få oppfølging ved Riksen! :)

Kanskje vi til og med møtes hvis en av oss er sent eller tidlig ute? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...