Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er helt ny her inne. Har vært inne på siden flere ganger og bare lest om dere andre. Fant ut at det virket som en kjempefin plass der man møter folk med de samme problemene som en selv,og der man også kan få svar på ting man lurer på.

Så kommer jo det store spørsmålet mitt,jeg håper noen kanskje kan gi svar på:-) Jeg har vært gjennom et avbrutt forsøk med spray og sprøyter. Da jeg kom på kontroll for å sjekke,var eggene ikke vokst noe særlig:-( Men i mellomtiden hadde jeg vært en del syk og hatt influensa. Kan dette ha noe innvirkning,noen som har opplevd det samme? Skal begynne på nytt forsøk men har gruet meg litt da jeg er redd det samme skjer igjen.

Jeg har fått metformin hos legen og har gått på det i ca 1år,har fått blødninger men ikke så veldig ofte som jeg hadde håpet på. Leser om andre som det virker så bra på. Har tatt forskjellige prøver men aldri fått direkte diagnosen pcos,men er nok det jeg har da jeg leser om og kjenner meg igjen hos andre. Lurer også på hvor stor sjanse man har å bli gravid med prøverørsmetoden,er det noen statstikk på det?

Tusen takk til dere som gidder å ta dere tid til å svare meg. Kommer nok tilbake med flere spørsmål,når jeg først er i gang:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6243809-pr%C3%B8ver%C3%B8rsmetoden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Velkommen "til oss" :)

Jeg kjente meg også igjen i alle som hadde pco(s) og var så sikker på at jeg hadde det. Eller, hadde utviklet det. Siden jeg hadde hatt en fin laparaskopi noen år tidligere. Men med lap`en som ble tatt rett før vi startet på ivf viste at alt fortsatt var helt fint & glatt.

Så selv om du kjenner deg igjen er det ikke garantert at du har det du også :)

Om sykdom kan redusere kvaliteten på eggene på noen måte vet jeg ikke. Men har lest & hørt om andre jenter hvor eggene ikke utviklet seg skikkelig eller bra nok -uten at de har vært i dårlig form eller noe av det slaget. Det kan jo også være at du bare var uheldig den gangen, eller ikke hadde riktig dose. (For lav?)

Dette er nok noe lege(ne) vurderer før neste forsøk! :)

Jeg har ikke erfaringer rundt metaformin. Men har hørt (usikker på kilde!) at det ikke virker så veldig godt på mange.

Jeg mener også å huske at det er ca 30% som er så heldige å bli gravid i et forsøk. Men dette tallet må du ta med en klype salt ;)

Hmmm.. Metamin skal jo ikke egentlig brukes når man forsøker å bli gravid eller er blitt det...

Jeg hadde får og trege egg.. gikk på for lav dose.. måtte øke dosen og da ble det litt bedre..

Ang. prosent: Klinikk Hausken åpnet i April i år - og på 5 mnd har de en statistikk som sier at 37% av deres klienter har blitt gravid.. Det er jo bra da :-) (spurte legen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...