Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Kan man gå ned i forbindelse med fødsel. Husker jeg leste det på et innlegg på 2 tri en gang. Vet det er veldig individuelt med hvor mye barnet veier, vann i kroppen også videre.. men, kan er det mulig at man føder og faktisk ikke går ned noen ting?? Hvor mye kan man tro vann, barn, morkake, noe blod osv veier da.. Hmm... utrolig hva man sitter å tenker på når man har for mye tid til overs ja..
Prins&Prinsessa Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Nei,noe går du jo ned uansett. Barnet og alt slikt veier alt fra 6- 13kg sa min jordmor. Kom helt ann på hvor mye vann det var i magen. Og dagene etter vil du og mest sansynelig gå ned litt. Og om du er så heldig å få amme vil det øke forbrenningen fenomenalt, så en perfekt tid til å bli kvitt noen ekstra kg om du ønsker,har tid og energi
#butterfly# Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Tja si det. Med førsteman gikk jeg ned 11 kilo på et par dager uten å gjøre noe for det. Men dette er som du sier individuelt. Har ikke hørt om noen som ikke har gått ned noe.. Må nok ned minst 5-6 kilo tenker jeg.. (uten at jeg egentlig har noe bevis på det:) Klem.
Edelweis Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 legen min sa det at om man la på seg ca ti kilo i svangerskapet, så var man nede på normal vekt igjenn som regel etter en uke! han sa at vi hadde en baby på ca 3,5 kilo + 1 kilo morkake + 0,5 - 1 kilo med fostervann. og de andre 5 kiloene tisset man som regel ut i løpet av uka fordi det var vann man hadde samlet opp i kroppen! men det er jo individuelt selvfølgelig=)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jeg gikk ned ca. 8 kg på en uke på sykehuset. Det er vel ganske vanlig. Alt fra 5/6 kg til 10 kg. Barn, vann, blod, morkake osv. veier som regel omtrent 6 kg. Men så får du tyngre pupper osv da ;-) Å ikke gå ned noen ting høres SVÆRT merkelig ut .....
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 etter fullendt sv skap veier morkaka ca 1 kg ( den kommer jo ut) baby mellom 3-5 kg ( den skal jo også ut ) Fostervann ca 1-2 liter tror jeg ( dette kommer jo ut) vann i kroppen ( vevet) (ødem)kan jo variere hvor mye det er ..men det skal jo og ut .. så noe vil nok vekta gå ned uansett ja :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå