Gå til innhold

En jungel av vogner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva for en vogn er "best i test"? Jeg vil ha en vogn som junior kan buke i noen år. Men det må være god plass, han kommer jo på januar og trenger plass til voksipose osv..

Det er vel ikke bare jeg som har tenkt på vognspørsmålet ennå?

Jeg føler meg helt grønn når jeg søker på nettet, jeg vet jo ikke hva jeg ser etter... Help....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det - det er en jungel der ute mht. ALT som er å få kjøpt av barneutstyr... Vi har sett på en Simo kombivogn, og synes at den ser bra ut. Har også hørt mye bra om denne vognen. Men koster omtrent 6500,-, så det er dyre greier...

(o:

Skrevet

Også må jeg legge til at jeg kommer til å trille mye, gå turer i marka osv. Så her holder det ikke med en vogn som er designet for bybruk.

Skrevet

Simo-vognen kan du i hvert fall velge hjul på, og jeg skal også trille mye i "skog og mark" (utenom asfalt) og skal velge ordentlige "oppblåste" gummihjul. Men de kan jo selvfølgelig punktere som vanlige sykkeldekk... (o:

Skrevet

emmaljunga vognene er store og gode, og veldig sikre.. vi har nettopp bestillt en emmaljunga egde duo som vi har hørt veldig mye positivt om. koster 7000 kroner, men du kan få kjøpt de brukt på nettet for ca 3000..

Skrevet

Simo er solige, gode vogner. Både dou og kombi er bra til dine behov, den største forskjellen er at i kombi ligger bagen oppi sportsdelen, mens på duo er det separat. Dermed blir bagen litt større. Vi har valgt simo duo, med omtrent samme kriteriene som dere har. Solid vogn, kraftige hjul som kan brukes på litt andre underlag enn asfalt (ikke mye asfalt der vi bor), god plass både i bagen og sportsdelen osv.

Skrevet

Vi vil kjøre mest på asfalt, men blir også litt på grus.

Ellers hadde vi også samme kriteriene, og vi valgte simo kombi.. :)

Skrevet

Akkurat er det mye tilbud på Simo vogner. Vi kjøpte kombivogn nå, og betalte 4898,- Duovogna var enda billigere, den kostet 3998,- Hvis man følger med kan man komme over gode tilbud.

Skrevet

Vi har valgt ei vogn som kommer fra TFK som heter joggster twister. Dette er en trehjuling med låsbart forhjul slik at den kan brukes både på asfalterte veier og i terreng. Grunnen til at vi valgte denne er at den tar veldig liten plass i bilen siden den legges sammen trippelt. Bagen er stor og dyp så det er plass til vinterpose. Videre så er det håndbrems på den, noe som er praktisk for oss med bekkenløsning.

Den gjøres om til sportsvogn når du måtte ha bruk for det.

Litt dyr kanskje; 7 800,-....

Skrevet

Et godt råd::::: Tenk på hvor stor og tung den er når du kjøper sier bare jeg!!! Forrige svangerskap såg vi på ulike... bl.a Basson-han i butikken sa om jeg hadde lyst å slite meg ihel opp og ned buss,klappe sammen inn og ut av bil-tar stor plass-så Ok. Det finnes mange lette og små vogner...valgte selv Teutonia og vært kjempe nøyd :)

Skrevet

Hei, ja jeg har selv vært på vogn søk på nettet venter selv en februar bebis så jeg må oxo ha god plass...

Det har ikke vært noen sikkelig vogntest i norge siden i fjord.. Men følgende skal sies hvis jeg ikke tar helt feil av dato så fikk en simo vogn salgsnekt i danmark i fjord pga alvorlig sikkerhetsmangler (mener en kan lese om det på forbrukerområdet..

Ellers skal også jeg få meg en Emmaljunga vogn, dette er linken til produsent: http://www.emmaljunga.no

ellers ble en vogn her ifra i en best i test utført i danmark som ble utført i sommer. testen finner du her http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/

Jeg synes det er kjempe fint å kunne se hos våre naboland for slike tester.. Det er også snakk om å lage en europeisk standard slik at landene kan mere bruke hverandres tester..

Ellers kommer Emmaljunga med 07 modeller i sept/okt.

Masse info her men håper det har vært nyttig... Jeg selv gleder meg til å bestille min Emmaljunga vogn, men må vente til de nye modellene kommer og til jeg har fått min nye bil så jeg får sett hva som passer i bilen ;-D

Skrevet

Hei! Et godt kjøp er Teutonia vogner! Har selv en Teutonia Mistral

Skrevet

Denne berømte simo-testen er fra 2004. Feilen det var snakk om (håndtaket kunne bøyes for langt inn) er forlengst rettet opp. Ingen grunn til panikk, jenter :)

Skrevet

Hei. Vi leter også etter den rette vogna. Tenkte først som flere her, at vi må ha den med størst plass i bagen pga at babyen kommer i midten av januar. Men, så kom jeg til å tenke på at det er jo da babyen er aller minst...? Hadde den blitt født på sommeren, måtte bagen vært mye større når vinteren kom, eller tenker jeg helt feil? Når barnet er ca 1 år gammelt, bruker en vel ikke bag-delen så mye likevel (altså neste vinter), så da trenger en ikke velge vogn utfra størrelsen på bagen.

Fint om noen har erfaring å dele her...

Skrevet

Du tenker helt riktig! Vi hadde tenkt som deg, og var i butikken i dag og sa at vi skulle ha vinterbaby og derfor vel trengte en med større plass i bagen. Hun sa at det er verre for de med sommerbarn, når de skal bruke bagen med pose er jo babyen mye større...jeg følte meg bare dum "åja, såklart" ;-) Hun sa også at vi antakeligvis ikke kom til å bruke bagen neste vinter.

Vi tittet på Brio, Emmaljunga og Teutonia i dag. Skal se på Simo før vi bestemmer oss, men jeg tror nok vi går for Simo eller Brio kombi. Solide saker :-)

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp kjøpt oss en kjempe fin og veldig praktisk kombivogn. Den heter MUTSY Urban Rider og er helt genial. Sjekk ut hjemmesiden www.mutsy.com

Vognen produseres i Nederland og jeg vet den kan kjøpes på Junior senteret som ligger på Haugenstua i Oslo. Den er litt dyr (8000), men du får mye igjen for pengene. Den må oppleves, kan ikke godsnakke nok om den!

Det finnes også spesial sydde voksiposer og andre ting som passer akkurat den vognen, så den burde du se på.

Et lite tips fra meg. :)

Skrevet

For meg sto det mellom simo, brio eller emmaljunga.... falt først for emmaljunga, men savnet stålkurv på understellet med vendbart håndtak. Jeg likte heller ikke så godt at denne gyngefunksjonen til briovognene, da jeg trenger litt mer "motstand" på vogna :=)

Jeg har brukt nettsida www.engbaby.com der alle tre merkene er...

Etter mye om og men har vi kjøpt Simo kombi-x-tra, i fargen svart og rød med vendbart understell :) vi er KJEMPEfornøyde, stoffet er vannavstøtende også sportsdelen, noe som gjør den lett å vaske av med klut når det blir søl :)

vi ga forresten 5500 for den, på salg.... Håper det var noe hjelp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...