Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Skal egentlig utenlands på tur (ikke fly) en helg når jeg er 34 uker, men vet ikke helt om jeg vil... Er i grei form, bare "vanlige" plager. Kjenner litt nedpress, men tror ikke fødselen er nært forestående akkurat. (Men forrigemann kom uten forvarsel tre uker før termin, så man vet jo aldri ) Synes dere det er greit å reise på tur når man er såpass langt på vei?
Edelweis Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 jeg vet ikke om jeg hadde turt å ta den sjangsen jeg! men det er jo du som kjenner din egen kropp best!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jeg for min del skulle på jentetur i uke 35 til oslo. Og da skulle vi Kommer litt an på hvilket land du skal til det! Kjenner mange somhar reist til syden når de har passrt uke 30 med god margin. Det er jo også trygt å fly til uke 36! Reis og kos deg sier nå jeg, men sørg for å gå til kontroll før du drar?
Gjest Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 hei! Hvor skal du reise? Er det til en en plass med et skikkelig sykehus i nærheten kan det vel gå greit. Men kanskje du ikke vil nyte turen like mye når du innerst inne ikke har så veldig lyst? Jeg for min del har merket at jeg vil holde meg mest mulig hjemme de siste ukene, ganske naturlig følelse hos oss gravide tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Skal på kontroll til jordmor tre dager før turen, så det kan vel være greit... Mannen min må reise på denne turen, og jeg synes nesten det er bedre å være sammen med ham og litt nervøs, enn å være alene hjemme med barn i tilfelle det skjer noe...Det er båtreise jeg skal ut på, så det er vel lege om bord om noe skjer Skal jo bare til sivilisert strøk med sykehus også, så...tror jeg drar, jeg! Takk for innspill! Hovedinnlegger
skytte75:) Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Hei:) Husk at du ikke har forsikring i utlandet så sent i svangerskapet. Greit å vite før du legger ut på tur!
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Om det er med båt over mange timer så jeg faktisk litt usikker på om jeg hadde tatt sjansen.(nei, det hadde jeg nok ikke) Er det med tog (feks. til Stockholm er det jo bare å få kommet seg av toget om noe skulle skje). Men jeg er også litt usikker på om forsikringen dekker innleggelse så nært termin i utlandet.
spuntemor Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Jeg var i Paris i helgen (uke 34). Koselig og greit, la ikke opp til de store prosjekter, men det tok likevel på. Hadde nok ikke gjort det igjen hvis jeg hadde valget. Selv om vi tok mye taxi og prøvde å ikke traske rundt for mye, var det tungt og slitsomt. Bare harde hotellsenger, sitte mye uten å kunne strekke ut kroppen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå