PrincessElisabeth Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 dette er min første fødsel og eneste grunnen til at jeg vurderer dette er fordi jeg tror ikke jeg tørr å ta epidural, itillegg så vil jeg virkelig ha pappan hos meg og det får jeg ikke om jeg føder "vanlig"...samtidig vet jeg jo ikke hva jeg går til i det hele tatt...noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Mener du fødeloftet på Haukeland? Du kan få plass der uansett om du velger føden eller Storken så vidt jeg vet - kriteriet er vel at du er i god nok form etter fødselen! (For min del var det slik at hvis jeg hadde klart å reise meg og gå på do evt. ta en dusj 4 timer etter fødselen, så hadde jeg fått kommet på pasienthotellet. Det hadde jeg bare ikke sjans til å greie.....) Selv om du velger Føden trenger du ikke havne på barsel etterpå, hvis du er i god form kan du få plass på fødeloftet eller pasienthotellet, og der kan pappaen være hele tiden. Mitt råd er at du ikke bestemmer deg 100% for hverken det ene eller det andre, men holder det åpent til du står der. Mye kan skje underveis som ikke du forventet...
Nicita73 Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Hvorfor får ikke pappaen være med når du skal føde vanlig? Dette er også min første, og har vurdert "natulig" fødsel, men vi var på omvisning på føden i går, og da bestemte vi oss for vanlig fødestue. Det er jo andre alternativer enn epidural, jeg vil heller ikke ha det. Lykke til med valget:)
PrincessElisabeth Skrevet 8. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2006 tenkte fødeloftet i stavanger, det må bestilles før, men man kan visstnok bare si ifra om det blir for tøft og man vil ned til smertestillende midler slik jeg ble forklart var det slik at man kom inn dit og får bo sammen med pappan hele oppholdet og får reise hjem tidligere enn om man er på barsel, vet ikke om jeg har blitt informert feil men slik de sa det ihvertfall, og det frister veldig å ha pappan der med meg...
PrincessElisabeth Skrevet 8. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2006 jo han får være med på fødselen uansett, men han får ikke sove over...sliter litt med tanken på det å være alene sammen med mange andre når jeg antageligvis er utslitt og tappet for energi....
Nicita73 Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Sånn å forstå. Ja det får han om dere velger naturlig fødsel, men da må dere hjem etter to dager. Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt pappaen der hele tiden, innbiller meg at babyen og jeg trenger litt tid for oss selv, på å bli kjent med hverandre og komme ordentlig i gang med ammingen, på en annen side tror jeg pappaen ville ha kjedet seg veldig,vi sover vel en del etter en fødsel. Men det er min mening da, og mitt valg. Syntes ikke dere er tullehøner dere som vil føle dere tryggere ved å ha pappaen der:)
Nyckelpiga Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 jeg er også 1. gangsfødene og har valgt fødeloftet av samme grunner som deg. var på innskriving der for noen dager sien, og det virket KJEMPE bra!! gleder meg til å dra tilbake dit å føde:) var veldig rolig der oppe, så jeg tror man får mer hjelp og opmerksomhet enn nede på føden. Lykke til med valget ditt..
lykkeliten født-23.10 Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Uff ja, d er ikke lett å velge nei:) sliter selv med d. Sist fødsel hadde jeg ikke epidural og d er vel litt av grunnen til at jeg tenker på d denne gangen. Hvorfor ha d så vondt når jeg ikke trenger liksom:) Hvis du velger fødeloftet trodde jeg at en bare fikk bli der en natt? Nå når pasienthotellet kom i stavanger håper jeg at d ble redningen min. Vil føde med smertestillinge (tror jeg) men vil ha pappaen der hvis jeg kan.. Så da ser jeg for meg en fødsel på fødeavd, der d er trygt å greit:) så inn på hotellet etterpå.. om vi får. Du sier at du sliter med tanken på å ligge på rom med masse andre når du er utslitt og tappet for energi... D kan jeg love deg at de andre også er!!! Men d er litt av grunnen til at jeg vil på hotellet, sist jeg lå var d på 6 manns rom, hvor vi var 6 stk! Ei som grein heletiden, ei som bare snakket i tlf, osv... så d var ganske slitsomt! Mye bedre på hotell med min mann:)
jakm80 Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Jamen, nå har de jo åpnet pasienthotellet i Stavanger!! Jeg tør ikke føde på fødeloftet, vil ha mulighet til å få den smertelindringen jeg trenger, har ikke helt tro på det akkupunktur-greiene... Men du får bare være på fødeloftet en dag så må du hjem, det er nok altfor tidlig for oss førstegangs som er helt blank på de fleste områder. Pasienthotellet er helt nytt, må betale litt, men du og far får enerom med dobbeltseng, eget bad, Tv. Besøk kan komme når du vil og dere kan kose dere på rommet i stedet for i en gang eller sammen med tre andre. Da er pappaen med hele tiden, syns dette er helt genialt jeg!!! Men forutsetningen er jo at du og den lille er friske og raske etter fødselen. Lykke til med valget PS: Fødeloftet er nok noe koseligere, syns føden i Stav såg ut som det var tatt rett ut av et russisk sykehus, skikkelig gammelt og slitt!
Millemina Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Ville bare si at det nå kun finnes 2-mannsrom på barselavd på Stavanger,er ikke lenger 6-mannsrom! Det var jordmoren min som opplyste om dette pluss at en bekjent akkurat har født der. Jeg ble ihvertfall lettet over dette hvis det viser seg at jeg må ligge på barselavd og ikke på hotellet (som er førstevalget vårt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå