Gå til innhold

Når begynner lecitinen å virke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget kuler for ei uke siden. Starta med lecitin på tirsdag. 4ganger1200. Syns ikke det har bedret seg veldig. maserer, varmer og alt det der i tillegg! Fungerer det på "alle"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Har du vært i kontakt med ammehjelper? Det er mulig at du trenger hjelp til å pumpes ut. Og har du fått syntocinon nesespray fra legen?

Skrevet

Har ikke vært i kontakt med verken lege el ammehjelper.Den blir mindre etter at jeg har gitt mat, men ikke helt borte. Er ikke vond, bare øm... Har heller ikke nesesprayen.

Skrevet

Jeg merket bedring veldig kjapt, men de verste kulene måtte jeg kjempe for å få bort likevel. Det lecitinen har hjulpet mest for er at kulene ikke har kommet tilbake når jeg først har blitt kvitt dem. Synes du skal få hjelp med å tømme brystet og få løst opp kulene en gang for alle slik Expat skriver. Mitt tips ellers er hake-mot-kul amming, trodde aldri det skulle ha så stor effekt som det hadde, men med amming med lillegutt nærmest opp-ned i sengen løste kulene endelig opp (etter oppvarming, spray, massasje og pumping i forkant) :o)

Skrevet

Problemet mitt er at jeg ikke ammer! Bare pumper. Sikkert derfor jeg har fått det! Hva kan legen gjøre da?

Skrevet

Okei! Da vil jeg 200% anbefale at du ringer en ammehjelper og faar brystet ditt haandpumpet tomt. Ta to paracet foer du gaar dit.

Skrevet

Huff! Kan det ikke gå over av seg selv?:-/

Langt til ammehjelper herfra... Og liker ikke å ringe og sånn... Skal masere leeeeenge nå!Kanskje det blir bedre da?

Skrevet

Hjelp, Blomman!!! (hun er ammehjelper) Vertigo Fjummsi....

Skrevet

maserte i hele går, og ble bare hoven. Kan det være en muskelknute? Og ikke kjertel? og kan Åpningen på brystvorta gro igjen? Hadde et sår der lenge som nå har grodd. Kommer ikke melk der nå...

Skrevet

heisann - har visst ikke kikket på dene før nå jeg...lecithin er liksom Expats omr... men så tenkte at jeg får kikke... Nå har ikke jeg hjulpet noe med pumping da så er litt usikker her faktisk - men hva med å få leid en elektrisk pumpe? Noen helsestasjoenre leier ut , noen bandagistforetninger, og noen ammehjelpsgrupper.

Har du en mann som kan hjelpe deg med massajsen(han stiller nok opp til det vet du) - da kan du slappe av mens du holder pumpa og hann masserer. Kjøp deg varmepakninger på apoteket (ellers har ammehjelpen kjekke små på nettbutikken sin til ... ammehjelpen.no)

Noen ammehjelpere foreslår og at mannen prøver seg "sugekone"...... det blir nå selvsagt opp til enhver hva de prøver... Kjenner du noen som har en baby og låne deg deg kanskje . Noen babyer bryr seg ikke med hvem sin pupp melken kommer fra så det er kanskje verdt et forsøk.

Skrevet

Har nettopp lånt pumpe fra helsstasjonen i tre uker. (kitett) Syns denne tømte dårligere enn avent sin manuelle.Tror kanskje den har litt av skylden? Prøvde å la babyen min suge, men gaper så lite at jeg bare blir sår så det har vi gitt opp og forsonet oss med. Har bestilt meg varmeputer fra ammehjelpen, så får jeg vel fortsette med massasjen og få hjelp av mannen min. Det vil han nok! Jeg får gi det noen dager til. Bor ingen ammehjelper i nærheten her, og legen min tror jeg neppe vet hva det er snakk om! Antibiotika løser vel heller ikke opp?

Skrevet

nei antibiotika løser ikke opp, dreper bare bakterier (både gode og slemme) så det skal du ikke før det blir brystbetennelse med evt nedsatt allmenntilstand og feber

Skrevet

Er det noen bandagistforetning i nærheten da? Evt du kan håndmelke - det kan og være effektivt. Oppskrift på det finner du ammehjelpen.no amming fra -å håndmelking

Skrevet

Okei. Da er det vel bare å vente og se da! Er jo ikke veldig ubehagelig, bortsett fra tanken på betennelse og at det kanskje er farlige kuler...

Skrevet

Ingen badagigst.. Lite sted! :-) kulene sitter forresten ganske langt bak, nesten ved armhulen. Er det der de "skal" sitte?

Skrevet

Eeeeeeeh, det er ikke lymfeknutene dine du kjenner?????

Skrevet

hm? Nei tror ikke det ihvertfall. det er en klump midt på også liksom. halvveis fra vorta til armhulen. Kan det være lymfeknute da også kanskje?

Skrevet

Eller de er nærmere armhulen enn vorta, men fremdeles på puppen da...

Skrevet

Kan fort være en av de blå ja! Huff. Nå blir jeg litt skremt her. Mamma ble operert for brystkreft for to år siden...

Skrevet

Men samtidig er de jo mer hoven når det har gått tre timer siden jeg pumpa sist og da... Skulle hatt røntgensyn gitt!

Skrevet

No need for panic, men det er mulig at du har en infeksjon i brystet ditt. Det er jo "vaktmestercellene" dine dette. Og uannsett boer legen din se deg og faa tatt noen tester. Det er er ufattelig faa som faar bk saa tidlig i livet. Selv om noen faktisk oppdager det i ammingen siden de tar paa brystene sine saa mye mer enn vanlig, og da er det jo ogsaa tatt tidlig. Men som sagt, betennelse er mye mer sannsynlig. Hut deg til legen paa mandag!!!! Og ikke masser evt lymfekjertler for hardt, da blir de bare mer oemme...

Skrevet

Okei! Takk for at du tar deg tid til å svare! Setter stor pris på det! Kommer nok med en oppdatering etterhvert også.. God helg!

Skrevet

Be om å få tatt melkeprøve! Og siden du har hatt dette en stund kn det være at du trenger antibiotika - siden det har lett for å utvikle seg bakterier i melk som blir stående og ikke blir tømt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...