Gå til innhold

Medisin: Orudis gel - Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg i kjempetvil. Var hos lege i går da jeg har hatt vondt i venstre arm i noen uker. Tror det kan være senebetennelse eller annen muskulær betennelse. Våkner på natten av at det gjør vondt.

Ble enig med legen om at jeg ikke skal ta noen piller. Det tørr jeg ikke. Har heller vondt enn å skade fosteret. Men legen sa at jeg kunne bruke Orudis gel som kunne smøres på smerteområdet.

Men når jeg kommer hjem og skal til å bruke dette leser jeg følgende i bruksanvisningen:

"Risiko for at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg alltid med lege før bruk av Orudis gel under graviditet. Orudis gel skal ikke brukes i de tre siste månedene av svangerskapet."

Er selv i uke 18 så sånn sett så burde det kanskje ikke være farlig, men jeg blir så usikker.

Ok, vil nok noen si. At så lenge legen har sagt det så er det sikkert greit. Problemet er at jeg ikke helt klarer å stole helt på denne legen. Har bare vært der to ganger (måtte finne ny fastlege da jeg ble gravid pga flytting etc). Første gangen jeg var der var for å bekreftet graviditet. Da klarte hun å si at "jaja...det er jo mye som kan skje (jeg var bare i uke 6), men dersom du aborterer så vet du jo hvertfall at du kan bli gravid". Syns det var litt merkelig å si til en på over 30 år som er gravid for første gang og som virkelig gledet seg over graviditeten.

Men det jeg lurer på her er om noen har erfaring med bruk av dette legemiddelete, Orudis gel. Jeg vet at det også finnes i tablettform, men disse skal ikke tas av gravide og da blir det til at jeg tenker mitt og lurer på hva i alle dager som er så mye bedre med å bruke geleen for en gravid i tilfelle.

Er det noen der ute som har noen råd så blir jeg veldig glad. For armen gjør nemlig j..... vondt, våkner flere ganger på natten av at den verker.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6242067-medisin-orudis-gel-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Takk for svar.

Gjorde det i går og der stod det på Orudis gel at det var risiko for at fosteret kan påvirkes og at man alltid skal rådføre seg med lege.

Det står liksom ikke at man ikke skal bruke det heller.

Uff, blir så i tvil. Kanskje det ikke er så farlig, men jeg vil jo IKKE skade den lille i magen. Ikke lett det der.

Tenkte kanskje det fantes noen som hadde brukt det selv og hadde noen erfaringer.

Hei,

Hadde voldsomt senebetennelse forrige gang, og fikk råd om å _ikke_ bruke Orudis, men det kan ha vært i 3. trimester. Hvis du er så usikker er det vel best å la være, om ikke annet så du skal slippe å banke deg selv opp hele tiden resten av svangerskapet. Legen din mener tydeligvis at det er OK, så da blir det vel opp til deg, desverre. Du kan også ringe produsenten og høre hva de sier, be om testresultater osv?

Og hør med ka-ping om hun har noen gode råd, vet hun var veldig plaget forrige gang, men jeg husker bare at hun har sagt man skal unngå strikking og bordtennis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...