Gå til innhold

Brystspreng om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at det er helt vanlig at brystene er litt sprengte når babyen sover sin lengste periode på natten. Når han ammer oftere på sen-natten og utover dagen plages jeg ikke med brystspreng...

Men gutten er bare 6 uker, og sover syv timer på det lengste... Da sprenger det sånn i brystene at jeg nesten vekker ham for at han skal spise.

Nå er spørsmålet mitt... Hvordan skal dette bli når han begynner å sove 10-12 timer uten å våkne for å få mat? Gruer meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har engutt på 6 mnd.Og når han sover leeenge om natta tror jeg jeg skal eksplodere.Hender jeg står opp midt på natta og pumper meg, ellers får jeg ikke sove.

Skrevet

Hadde samme problemet når vesla begynte å sove hele natta da hun var ca 2mnd. Stod opp på natta for å lette litt på trykket, samt begynte å pumpe meg før jeg gikk for å legge meg.

Snakket med helsesøster om dette, og hun anbefalte å holde ut sprengen noen netter (vet det er vanskelig, jeg fikk ikke sove pga dette). Det positive var at det bedret seg:-) Når man pumper vil kroppen fortsette å produsere tilsvarende mengde melk, og man vil oppleve spreng hver natt. Melkeproduksjonen stabiliserte seg da jeg sluttet med pumpingen, og nå opplever jeg ikke spreng på samme måte. Brystene er godt fylt opp på morgenen, men ingen auau.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...