Gå til innhold

Kvalm og sliten. syk eller bare gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg skikkelig kvalm, men ikke sånn 'morgenkvalme' kvalm mere 'omgangssyken' kvalm - men kaster ikke opp. (det gjør jeg forøvrig nesten aldri uansett) I tillegg et intens trykk bak pannen, men tror ikke jeg har feber.

Kroppen kjennes rett og slett helt utslått ut. Har sovet skikkelig dårlig i natt. Men babyen i magen er helt vill. Sparker og herjer som en galning i magen - så det virker ikke som om den er noe slapp og syk hvertfall.

Lurer vel egentlig på om jeg er syk på ordentlig (altså ikke graviditetsrelatert) eller om det er vanlig å føle seg så dårlig når man nærmer seg fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si..Det er mange som har fortalt at de føler seg omtrent sånn litt før fødel så det kan jo hende det bare er det. Prøv å ta det med ro i dag og se om det blir bedre i løpet av dagen/morgendagen. God bedring:)

Skrevet

føler meg på samme måte.... kvalm og kaster opp, og rett og slett skikkelig ute av form.... håper det snart går over... det er nok bare det av vi begynner å bli slitne pga graviditeten, men jeg håper ikke det har kommet for å bli!!!

god bedring!

Skrevet

Takk for oppmuntringene, og god bedring til dere også!

Har ikke vært så dårlig før i svangerskapet jeg. Men om det har kommet for å bli så skal jeg nok overleve en 3-4 uker med dette.... Hvis jeg må.

Skrevet

Høres egentlig ut som du er syk. Men hvor nær termin er du (01.10.06?). Jeg følte meg ganske syk i ca 1 uke før jeg fikk førstemann....men kanskje dette er litt tidlig dersom termin er 01.10.06...eller man vet jo aldri....egentlig ikke veldig lenge til.

Skrevet

UL termin 1.okt ja (egen term 26.sept)

Tror det eneste jeg kan gjøre er å hvile masse uansett hva grunnen kan være, sikkert lite vits i å gå til legen... De setter en ikke akkurat på noen kur av noe slag når en er gravid ville jeg tro

Skrevet

Du høres syk ut. Det er mye skummelt som går nå om høsten, men for sikkerhets skyld ville jeg tatt en prat med jordmor el.l. hvis det er lenge siden/til kontroll. Hodepine+kvalm er slikt som bør sjekkes med tanke på svangerskapsforgiftning.

Sjekk heller en gang for lite enn en gang for mye. Og hvem vet, hvis "bare" er slik det skal være før fødsel, kan du kanskje få noen tips om ting som kan gjøre det litt mindre ubehagelig?

Skrevet

hm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...