Gå til innhold

en liten tanketråd... (skulle hatt ikm i uke 36)

Anbefalte innlegg

har hatt fast syklus, der jeg alltid får mensen den 6 hver måned. men kroppen klarte ikke få igang el før den 1 september (og få faen så vond den var) så jeg vil annta at jeg har ikm den 12 igrunnen.. Har jo dum som jeg har vært testet, men vet jo at det er altfor tidlig, så jeg trenger vel ikke fortelle dere hvordan det gikk ;-)

har ingen symptomer, så har 0 tro på graviditet denne måneden her, men håper jo såklart.

Når tror dere en grav. test vil slå ut positivt i forhold til el??

jeg håper det blir min tur snart, men på en måte så er det likevell greit om jeg ikke blir gravid denne måneden her, for det kommer til å bli den mest hektiske!!

noen andre med ikm på tirsdag ?? (sånn ca regna ut)

Fortsetter under...

Hei kan vel egentlig ikke hjelpe deg her noe særlig, lurer nemlig litt på det samme selv. Jeg har lutealfase på 12 dager og har IKM samme dag som deg (på tirsdag). Har ikke noe særlige forhåpninger til denne pp men skal i bryllup på lørdag og skulle gjerne ha visst litt om situasjonen før jeg tyller i meg alkohol.

CB har tester som kan taes 3 dager før IKM, altså på lørdag i vårt tilfelle. MEN mange tester likevel ikke positivt før IKM (og en del noen dager etterpå) pga at HCG-nivået er for lavt.

Her inne på BIM og andre fora kan man ofte/innimellom lese om folk som testet positivt 3,4, 5 og til og med 6 dager før IKM. Men hva betyr egentlig "X dager før IKM" ? Har man en lutealfase på 14 eller 16 dager er sannsynligheten for en positiv test 3 dager før IKM mye høyere enn for folk med kortere lutealfase gitt at graviditet. En med 14 dagers lutealfase er jo på dag 11 etter eggeløsning hvis tester positivt 3 dager før IKM, mens en person med 12 dagers lutealfase bare er på dag 9 hvis tester 3 dager før IKM.

Litt rotete dette her, men oppsummert så kan det jo sies at det er fordel å ha litt lang lutalfase når man ønsker å teste noen dager før IKM.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...