Gå til innhold

" Keisersnitt tredobbler dødsrisiko"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff dette var ikke noe jeg trengte å lese :(

Skrevet

Æsj, det der tror jeg ikke noe på.

Tar alle undersøkelser med en klype salt jeg, er så lett å manipulere slik at man får de svarene man ønsker...

• 1 måned senere...
Skrevet

regner med at hvis denne undersøkelsen stemmer, så blir tallet så høyt på grunn av alle hastekeisersnittene, hvor det ville gått galt dersom ks ikke ble utført.. kan ikke skjønne at risikoen er noe særlig større ved ks i kontrollerte former.. dessuten er jo dødsrisikoen ved fødsel i norge i dag svært liten, og tallene på dødsrisikoen ved ks kan jo ikke være store.. faren er vel narkosen, og i liten grad selve inngrepet..

Skrevet

tror bolla&lillegutt er inne på noe her. er jo ofte en medisinsk grunn til at et ks blir utført. så dødsrisikoen kan vel like gjerne komme av grunnen til at man utfører et ks, som selve snittet?

Skrevet

Ja, men det står jo: "Den nye studien har utelukket hasteoperasjoner, og i stedet sammenliknet såkalt 'elective surgery' - altså keisersnitt som er valgt av den gravide, i samråd med lege og planlagt på forhånd av sykehuset."

Tror uansett dette er propaganda jeg da, for å få amerikanske kvinner til å føde vaginalt igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...