Gå til innhold

Influensa - invirkning i rugeperioden?

Anbefalte innlegg

Våknet i dag med sår hals og tett nese.. sitter og nyser og fryser - og verker i kroppen.Er kvalm også.. men det er nok progestanen...

Er på rugedag 6. (Kan ikke gå hjem fra jobb da vi er så få og nedlesset i arbeid.. Jeg var jo borte forrige uke også....)

Kan feber + nedsatt immunforsvar ha noe å si på om fosteret fester seg eller ikke mon tro? Er så redd for at dette skal ødelegge forsøket vårt.. Har ingen egg på frys heller....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6240574-influensa-invirkning-i-rugeperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei UngVoksen,

Kan ikke noe særlig om direkte innvirkning, men når du er på rugedag 6, så skal iallefall egget ha festet seg ifht. hva jeg ble fortalt på klinikken. Det skulle nok ha skjedd tirsdag eller onsdag for din del (jeg fikk beskjed om mandag-tirsdag og du er 1 dag etter meg). Etter at det har festet seg vil det utvikle seg ytterligere, men her vet jeg ikke om det betyr noe at du er syk. Du får ha riktig god bedring, forsøke ta det med ro og ikke slite deg ut.

Dersom egget ikke har festet seg er jeg usikker på om det allerede er ute av systemet. Orker ikke tenke noe særlig på dette, da jeg synes det kan virke litt nytteløst å gå og tenke på det dersom håpet allerede kan være ute.

Neida, det går nok bra skal du se. Gulleggene har allerede klamret seg fast.

Klem

Ja, håper det har festet seg :-)

Har kommet meg hjem på sofaen nå da.. Laget varm solbærsaft og rigget meg til med pledd og bærbar.. :-) Sa til sjefen (som ikke vet om at jeg kan være gravid) at jeg har feber og fryser, samt at han hørte at jeg nøs hele tiden.. og at jeg ikke kunne være der mer. Så nå er det helg for min del.. Skal bare kose meg inne i helgen og komme meg... sove og slappe av... tror det er det beste.. Håper indelig at dette går bra!!!

Lykke til til deg!!!

Klem

Jeg fikk influensa, halsbetennelse, hodepine, beinverk, men heldigvis ikke for høy feber, på dag 10 og idag kom bekreftelsen på at jeg er gravid :-) Så det går nok bra, jeg tok en paracet når febern nådde opp mot 38. for det er jo ikke bra for frøene at det blir for varmt, selv om temp stigning er et graviditets symptom (dog dessverre ikke til å stole på med mindre tempen ikke har sunket 14-16dager etter EL). Så dette går nok bra, ta vare på deg selv, spis sunt og drikk masse vann tvi tvi.

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...