Gå til innhold

Permisjonsvarsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal man varsle arbeidsgiver om permisjonstidspunkt??

Må det være skriftlig?

Skal sende inn krav om fødselspenger snart, regner med det ikke blir noe problem å få godkjent søknad om tidlig permisjon (12 uker før).

Må arbeidsgiver fylle ut inntekt og skatteopplysningsskjema ?

Takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må varsle arb. giver 3 månder før man går ut i permisjon. På min jobb hadde arb. giver egene mammapermisjons søknadspairer som jeg måtte fylle ut.

Arb. giver må fylle ut inntekt og skatteopplysningsskjema... men jeg er usikker på om vi må selv be arb. giver sende det til trygdekontoret, eller om trygdekontoret tar kontakt med arb. giver...noen som vet det?

Skrevet

Tror neppe tyrbdekontoret selv tar initiativ til noe som helst. Det er vi selv som må passe på, og sørge for at papirene blir innlevert :)

Skrevet

OK! Men det er vel ingen regel om innen den 1 i mnd (som ved oppsigelser) - mener hvis jeg legger inn varsel i dag den 8 så gjelder det permisjon 8 desember eller?! Må varsle arbeidsgiver før jeg sender inn krav da :-0

Skrevet

Jeg får penger fra arbeidsgiver under permisjonen og jeg gjorde ikke noe i forhold til inntekt- og skatteopplysningsskjema selv sist gang. -Men det er jo i arbeidsgivers interesse å få penger tilbakebetalt fra TK siden jeg får lønn fra arbeidsgiver, så det kan jo ha noe å si. :)

Vi har egne skjema på min arbeidsplass ang fødselspermisjon.

Skrevet

Trenger ikke å være den 1. i måneden nei. Den grensa er vel heller ikke absolutt tror jeg. Du får ha lykke til :) Driver og diller med dette selv nå, syns det er skikkelig vanskelig å fylle ut de papirene. Jeg havner nemlig utenfor A4-reglene og dermed blir det bare tull&fjas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...