Gå til innhold

Oktober: Når gir dere kumelk for første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi tenkte vi skulle begynne med det her i begynnelsen av uka som var.... Blanda mme og melk 50/50, noe som resulterte i gulp, gulp og mere gulp=/ Trodde vi endelig skulle være ferdig med gulping! Så vi bestemte oss for å vente litt til.

Fikk beskjed på HS at det var helt greit å begynne nå.

Fikk beskjed på HS om å vente med ren melk til de blir 1 år. Da skal det innføres gradvis. Men de ville at jeg skulle begynne med melkeprodukter som smøreost på skiven, yoghurt og vanlig grøt. Det blir jo en gradvis tilvenning for henne.

Annonse

Gullet blir 1 år 2 oktober. har begynnt med litt mjølk.

Det har gått veldig bra, ikje gulp eller magevondt.

Har fått yoghurt i ca 1 mnd, det har også gått veldig fint.

Virker som dei seier forskjellig på helsestasjonene.

ikkje lett da, blir så forvirra da:)

Her drikker prinsen litt vanlig melk til frokostskiva, har gjort det i snart en uke. Og det går helt fint! Når han våkner kl 6 drikker han 250 ml mme, og frokosten er en time senere. Så kanskje magen er litt "smurt" av mme? Er i allefall ingen problemer her.

Vi bruker også Biola sviskeyoghurt når han er litt hard i magen, etter en time så er bleien full (vanligvis i bilen på vei til dagmammaen ;-/)

Min hs sa at jeg kunne begynne med kumelk allerede nåe han var 9 mnd. men det gjorde jeg ikke. Jeg ammer litt enda, men han får youghurt og jeg har begynt så smått nå å innføre kumelk, men han liker det ikke så godt enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...