Gå til innhold

Håper den venter til januar.

Anbefalte innlegg

Har termin i romjula men håper den venter til jannuar.

Andre som tenker det samme?

Jeg tenker for å komme før i barnehagekø

Sleppe å være yngst i klassen

Kjedelig å ha bursdag i jula

Være mer moden når barnet begynner på skolen.

(Vet ingenting, men har en følelse på at det blir gutt og desembergutter er kjente ukonsentrerte barn på skolen, fordi de er yngre og mindre modne enn resten. Kjenner en lærer som allerede før barnet er født sier at det er lurt å vente 1 år med å begynne på skolen om det blir desembergutt).

Mannen min er selv født i romjula, og liker ikke argumentene mine.

Andre som har tanker om det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6240233-h%C3%A5per-den-venter-til-januar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har tenkt det samme, men jeg tviler sterkt på at jeg klarer å knipe igjen til neste år...

har nemlig termin 8.12...

har planer om å føde før tida, jeg da...

etter 20. nov og før 8.desember er planen ;) hihi

har også tenkt på å være minst i klassen, men det er jo ikke stort jeg kan få gjort med det nå... (det er derfor jeg alltid har sagt at jeg ikke skal ha barn i desember... men så ble jeg visst gravid i mars, så...)

uansett, så gleder jeg meg VELDIG!!

klem!

Jeg har termin på julaften, men har bestilt at hun heller kan komme i januar ja... Får hele tida høre at det er liten mulighet for å få akkurat på termin, men noen gjør det jo så bare vent og se.. Det blir sikkert meg!!! Får håpe hun kan vente litt inni der,selv om det er kjempelenge til januar....

Hadde man bare kunne planlagt dette til minste detalj! Jeg skulle aldri ha barn født sent på året (har termin 1.12), men det var det fint lite jeg kunne gjøre med... Skulle heller hatt i januar, bedre å være eldst enn yngst, men det er ikke mulig for min del. Så får jeg bare satse på at det er en supermoden liten jente inni magen som blir det smarteste i klassen tross av at hun er yngre enn de fleste;)

Har termin den 19. desember... men føl ikke at det e rett i det heietatt... så håpa og satsa på at babisn kommer litt før... vi har sånn følelse at den kommer i mnd skifte nov/des... men vi får vent å se... det einaste som egentlig tell e at ungen e fresk og rask...

Men pliiiis la mæ slepp å ligg på sjukhuset på julaften...

:D Desember bi en spennanesn mnd.... katti kommer alle disse babisan vårres ut :D

Har tenkt litt som deg....har snart 2 desembergutter....men har funnet ut at jeg ikke vil vente 1 år med at de skal begynne på skolen (må jo selvfølelig se det ann). Det ser i alle fall ut til at eldstemann klarer å følge de som er mange mnd eldre (5-6 mnd) enn han i barnehagen...både når det gjelder gåing, snakking, konsentrasjon og forståelse. Men er de født i januar ser du selvfølgelig stor forskjell....men det jevner seg jo ut....sikkert ikke 100% til de begynner på skolen, men....

Tenker at senere i livet når de blir litt eldre synes de sikkert at det er mange fordeler med å være født sent på året...sikkert etter at de er 18 år da (får jo lappen sist i klassen)....men kanskje når de skal søke jobb...en vil jo helst ha unge folk med 20 års ansinitet.....

Annonse

Min termin er 13.des,men jeg håper virkelig ikke å gå noe lenger enn til rundt den 5. (vil har KS)

Blir det naturlig fødsel kan det godt dra ut hos meg, jeg gikk 12 dager over med førstemann...

Har ikke tenkt at det nødvendigvis er noen ulempe å være minst, er det ikke kjekt å ha noen å strekke seg etter da ?

Jeg var selv minst i klassen i alle år på skolen, begynte da jeg var 6,5år den gangen vi begynte da vi var 7 og vel så det.

Har aldri vært noe problem for meg, tok en modenhets-test før jeg begynte og har aldri følt meg bak de andre på noen måte, hverken kunnskapsmessig eller emosjonelt.

Datteren min gikk første året som minstemann i barnehage-avdelingen (de andre var omtrent ett år eldre) og hun stortrivdes.

Nå er hun av de eldste (avdelingen er delt i to) og hun trives ikke like godt med å bare være sammen med yngre - tror det kan være sunt jeg, å ha litt å se opp til.

Jeg håper hun kommer litt før tia... termin 12 des. Alt mellom 1 og 12 er fint!! :-)

Når det gjelder skolestart så skal det MYE til å få begynne et år senere. En kamerat av meg er rektor på barneskole og alle skal i utgangspunktet begynne riktig.

Jeg er født i november. Det var skikkelig teit å ha bursdag sent på året akkurat det året jeg ble 18, men du verden så fint det var i fjor når jeg ble 30!!! ;-)

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg tenker akkurat som deg. Har termin 27.12 og håper virkelig at peanøtten venter med å komme til klokka er slagen 2007.

Skulle vært født 1.juledag selv, men klart å holde meg inne til 4. januar. Har alltid vært glad for å være eldst i klassen. Eneste er som Lucia påpeker at når man begynner å skulle runde 30 og eldre så blir jeg jo mobba av mannen min som er født i samme året, men ikke før i november. Litt mobbing får jeg heller tåle! ;p

Har termin nyttårsaften og håper virkelig ungen kommer til januar og ikke sist i desember, for ungen sin del =) Mye en skal tenke på når en planlegger barn, men er vanskelig å si at den måneden skal jeg bli gravid for at ungen skal komme tidlig på året hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...